Gena mellan lederna i Jämtland?

Jag och frugan tänkte vandra en runda på 4 dgr.
Storulvån Ulvåtjärn Blåhammaren Rundhögen sedan tillbaka till Ulvåtjärn via den led som utgår från Rundhögen .
Dock skulle vi helst vilja gå leden över Snasahögarna tillbaka till Ulvåtjärn och sen Storulvån,men då verkar det som man måste ut på E 14 från Rundhögen och sen Enafors.
Min fråga är:
Vi tänkte gå leden från Rundhögen mot Ulvåtjärn men försöka gena över till den led som går från Enafors till Ulvåtjärn över Snasahögarna. Gena ungefär från Lillhammaren där leden når Väster-Tvärån och mellan bergen1132m och 1262m. Terrängen ser bra ut på kartan.
Hoppas på svar innan söndag.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jag hade nog gått ganska rakt mot Lilllhammaren från Blåhammaren (slippa ner i skogen...)

Skulle ån kännas obehagligt stor / strömmande, så följ den uppåt. Ingen katastrof att inte gå riktigt som man tänkte, viktigast är att man känner sig trygg.

//Peter

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips