Gear Loft (takhylla)

Kompisen har i sitt Marmot en himmla käck takhylla! Mitt HB Allak har exakt samma öglor på samma avstånd insydda i taket! Söker därför samma lilla hylla mått på tyget är 28cm x 48cm!
Har kollat runt lite men inte hittat en sån liten! HB å Get Out där tälten är köpte har inget!
Addnature.com hade en Marmot hylla som skulle passa alla tält sas det!
Men den var betydligt större ca 40 x 80!
Hoppas nån vet å kan hjälpa mig ;)

/Janne
 
Somliga använder tältpåsen som ändå är tom när tältet är uppsatt, det går att hänga upp och använda som förvaringspåse.
 
Kanske en ide är att sy 2 öglor/krokar/snören på insidan av tältpåsen, eller kanske bara i botten och utnyttja snöret som stänger påsen med.
Sedan vänder man tältpåsen ut och in och hänger upp den i taken, förvaringspåse där sakerna ligger mot utsidan (som nu är insidan) vilket är bra om de är smutsiga samtidigt som tältpåsen får vädras och torka om det nu råkat bli blöt på insidan (som nu är utsidan).
Och dessutom slipper man som sagt släpa med sig en extra detalj som ska vara hylla.
 
Kanske en ide är att sy 2 öglor/krokar/snören på insidan av tältpåsen, eller kanske bara i botten och utnyttja snöret som stänger påsen med.
Sedan vänder man tältpåsen ut och in och hänger upp den i taken, förvaringspåse där sakerna ligger mot utsidan (som nu är insidan) vilket är bra om de är smutsiga samtidigt som tältpåsen får vädras och torka om det nu råkat bli blöt på insidan (som nu är utsidan).
Och dessutom slipper man som sagt släpa med sig en extra detalj som ska vara hylla.

Inte för att jag förstår vad man ska med en hylla/hängmatta under taket till, men det där var ju en mycket smart lösning! Så tänker en lättpackare... :)
 
Hylla verkar lite onödigt/overkill, men jag brukar ha en lina som går varvet runt i öglorna så jag har nåt att hänga upp blöta sockar på, samt en led-lampa och diverse annat.
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.