Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gaslågan dör i trangia köket
- Trådstartare Sverker G
- Start datum
Betalt samarbete
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Hmmm... och du har ett liknande kök som mitt? Inhandlat på Clas ohlson? Alltså inget riktigt trangia kök...Hmm, jag borrade några 8 mm hål runt om nertill och mitt problem försvann
Aktuellt
Politisk reklam
Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!
Nja.. är rädd för att jag kommer behöva borra upp typ allt då om jag höjer den 3cm över marken så fungerar den optimalt. Blir många hål för att kompensera den syretillfötseln...
Sätt en träram under köket så det kommer upp de där tre centimetrarna?
Nja.. är rädd för att jag kommer behöva borra upp typ allt då om jag höjer den 3cm över marken så fungerar den optimalt. Blir många hål för att kompensera den syretillfötseln...
Jag har modifierat ett sånt där för att fungera med Optimus Nova-brännaren.
Du måste ta upp hål även uppe där luften och avgaserna ska ut.
Jag fick ta upp större/fler hål där uppe än där nere för att det skulle fungera för mig.
Ta även upp hål i mellanväggen som bär brännaren.
Alla extrahål i köken för att köken väger lite mindre. Det måste finnas distans mellan brännarens topp och kokkärlet annars kyler man ner brännaren med resultat dåglig fjong på köket om ens låga. Håltagningsborr rekommenderas.
Livetiskuggan
Avslutat
Tänk på att hålen i nedre vindskyddet skall vara mot vinden något jag lärde mig efter 15 års användning av trangia.
Liknande trådar
- Svar
- 3
- Visningar
- 505 K
Dela: