Gaslågan dör i trangia köket

Nja.. är rädd för att jag kommer behöva borra upp typ allt då om jag höjer den 3cm över marken så fungerar den optimalt. Blir många hål för att kompensera den syretillfötseln...
 
Nej har ett Trangia, men hade samma problem då jag satte på större grytor/stekpannor än det är avsett till. Det slocknade direkt. Borrat upp hålen och lågan kom tillbaka.
 
Aha... är ju rätt mycket luft i ett Trianga då det är större redan från början. Så jag misstänker att de hålen var tillräckliga. Mitt är avsevärt mycket mindre och behöver därför rätt mycket extra syre tillförsel om jag ska köra gas.
 
Jodå. Lutar åt att skaffa ett riktigt. Trots att budgeten egentligen inte finns. Hittat några som verkar funka på tradera dock.
 
Om du hör av dig direkt, och betalar transporten / eller hämtar, så kan jag säkert hitta ett extra T27 nånstans i högarna med bra-att-ha-grejer. Hör av dig!
 
Nja.. är rädd för att jag kommer behöva borra upp typ allt då om jag höjer den 3cm över marken så fungerar den optimalt. Blir många hål för att kompensera den syretillfötseln...

Jag har modifierat ett sånt där för att fungera med Optimus Nova-brännaren.

Du måste ta upp hål även uppe där luften och avgaserna ska ut.
Jag fick ta upp större/fler hål där uppe än där nere för att det skulle fungera för mig.
Ta även upp hål i mellanväggen som bär brännaren.
 
Alla extrahål i köken för att köken väger lite mindre. Det måste finnas distans mellan brännarens topp och kokkärlet annars kyler man ner brännaren med resultat dåglig fjong på köket om ens låga. Håltagningsborr rekommenderas.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.