Gas till kök i bodö/fauske/sulitjelma

Hej,
Ska till sulitjelma för en veckas vandring nu i augusti.
Flyger till bodö, och behöver få tag på gas till mitt kök. Någon som vet var man kan få tag på två burkar? Helst sulitjelma eller fauske...

Hej..!

I Fauske finns det sport- o fiske-affärer som lär ha gas (eller fanns, för ca 10 år sedan när jag var där). I Sulitjelma är chansen att hitta gas betydligt mindre - skulle jag tro... Det skulle vara om något pensionat eller nåt har, men det kan nog vara knepigt att hitta.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Tack för svar.
Har fått tips om g sport i fauske, ringt och frågat och det ska finnas.
Imorgon bär det av till sulitjelma. Blir nog medsols runt sulitjelma massivet denna gång. Kanske avstickare till någon topp längs vägen. Ska gå solo denna gång.

Tack för svar.
Har fått tips om g sport i fauske, ringt och frågat och det ska finnas.
Imorgon bär det av till sulitjelma. Blir nog medsols runt sulitjelma massivet denna gång. Kanske avstickare till någon topp längs vägen. Ska gå solo denna gång.

Hur gick det? FIck du tag på gas?

Jag har samma problem: flyger till Bodö och fortsätter vidare mot Sulitjelma och behöver köpa gas på vägen.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips