Garmont Syncro GTX

Tillbaka med ny tråd!

Någon som har erfarenheter av kängan "Garmont Syncro GTX"? Sägas kan att jag provat dem noga i butik, men det säger ju inte allt. I övrigt har jag obefintlig erfarenhet av kängor "ute i naturen". Så alla erfarenheter är av värde.

Tack på förhand!

Jag har ett par Syncro. Har använt dem till en tioadagars vandring längs Kungsleden inkl. bestigning av Keb. Tio dagar i Jämtlandsfjällen i tält under en fjällräddningskurs samt diverse andra sammanhang. Jag upplever dem som sköna för foten och mina har hållit bra så här långt, lite slitage på tådelen bara. Mycket känga för pengarna och passar bra om man inte ska ge sig ut på allt för krävande akteviteter. Det gäller även att se upp vid vad då de är så pass låga. Överlag så rekomenderar jag dem, men nästa par kängor blir inte ett par Syncro, främst beroende på att jag är intresserad av att prova andra kängor. Mina Syncro kommer dock att följa mig många år till (hoppas jag iaf). Lycka till med köpet och fråga om du undrar något specifikt. Glöm inte att prova med dubbla sockar heller, gärna den typ du ska använda till dem.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Det här är de skönaste skor jag har. Har aldrig haft så sköna skor innan. Håller vätan ute och hyfsat varma på vintern. Nej det är bra skor.

Observera att jag skriver skor efter som jag använder dem som vanliga skor och inte som kängor. Personligen skulle jag inte ge mig ut och vandra i fjällen eller göra något annat "jätte skogsigt" med dem eftersom jag anser att skaftet är för lågt för sådan verksamhet.
Men smaken är som sagt delad och jag kan verkligen rekomendera dem. Dock bara som "varje dags lite fältmässigare skor" och inte som kängor.

Jag var nog (så här i efterhand) lite korkad som smorde in dem med Meindls sportswax. Vilket innebar att mockan fick en annan färg, inte för att det gör något men det kan vara något att tänka på.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips