Garminstrul....

Efter diverse strul har jag hittat mina koder, unlock, unit-ID och registration-code och tänkte installera Garmin MapSource och Friluftskartan Pro på nya datorn. Nåt går fel och summan av kardemumman är att jag nu vill göra en HELT clean installation. Som det är nu går inte MapSourceikonen att ta bort från skrivbordet ens... Måste jag in i RegEdit för att få bort ALLT och därmed kunna börja om från början?

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag har vid nâgra tillfällen lyckats avinstallera envisa program och rester med hjälp av CClean.
Det är gratis och rätt lätt att använda.

Har också lyckats använda Mapsource-installationsprogram så att inget nytt Mapsource går att installera. Rensade registret för hand och började om. Bara det att man inte kan välja installationskatalog för Mapsource och kartor visar hur dåliga mjukvaruutvecklare Garmin är. Den förvrängda kartbilden på nyare Mapsource är spiken i kistan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips