Garmins Europa service

Jag vill bara uttrycka min beundran för Garmins Europa service.

Efter hjälp med adressen här i forumet för en månad sedan så skickade jag min 2 år gamla USA-köpta GPSMAP 60C till Garmins Europa service i England med glappkontakt i USB porten.

Efter en dryg vecka fick jag tillbaka den med utbytt USB-kontakt och inte ett öre i kostnad. T o m returportot stod Garmin för. Det kallar jag Service med stort S.....!
 
Mycket bra att veta. Jag har också en USA modell som jag köpt begagnad. Känns tryggt att veta att man kan få hjälp om den strular!
 

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?
olhe; sa:
Jag vill bara uttrycka min beundran för Garmins Europa service.

Efter hjälp med adressen här i forumet för en månad sedan så skickade jag min 2 år gamla USA-köpta GPSMAP 60C till Garmins Europa service i England med glappkontakt i USB porten.

Efter en dryg vecka fick jag tillbaka den med utbytt USB-kontakt och inte ett öre i kostnad. T o m returportot stod Garmin för. Det kallar jag Service med stort S.....!

Hur kontaktar man dom på enklaste sätt? Jag har problem med att min 60c display ibland bara svartnar...
 
Garmin...

Kan bara instämma. Kraschade min Vista (sprucket glas och trasig LCD display) på skridskotur. Kontaktade Garmin per telefon i England och fick till svar att det kostar 91 pund att reparera, vilket jag acceptertade.

Fick dock tillbaka en helt ny GPS, dvs de byte helt enkelt ut den. Antar det går fortare (billigare) för dom än att börja löda och pilla med den. Fort gick det oxå, tog runt en vecka från det att jag skickat iväg till England.

Kan bara instämma i att det funkade bra med servicen.

Mvh
J
 

avslutad210712

Gäst
umevargen; sa:
Hur kontaktar man dom på enklaste sätt? Jag har problem med att min 60c display ibland bara svartnar...

Har du små svarta gummigrunkor bakom blecken som ligger mot batterierna? Om inte så är det troligen där felet ligger. Hade samma problem med min 60CS men fick självhäftande gummigrunkor hemsända av Garmin till den stora kostnaden av 0:-.

Tror dock att det går lika bra med något annat än orginalet tex självhäftande tätningslist.
 
I mitt fall ville dom ha kopia på mitt köpekvitto. Jag hade inget kvar, men dom godtog att den var registrerad hos Garmin på mig tillsammans med City Selec 7.
 

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips