Garmin Quest Voice Guidance Språk

Hej,

Jag har nyligen köpt en Garmin Quest från Aspidshop, och den fungerar alldeles utmärkt. En sköhetsfläck utgörs av att Voice Guidance enbart ges på engelska.

Har nu läst att det finns Quest-navigatorer som kan tala svenska. Måste navigatorn vara köpt i Sverige för att den ska kunna tala Svenska eller går det att välja språk på något (enkelt)sätt?

Tacksam för svar

Olle

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Quest-CDn

Hej,
Lite kul att man inte är ensam...
Jag mailade Garmins support för att få svar.
Jag fick till svar att om Du stoppar in Quest-CDn finns i setup-programmet ett alternativ för att ominstallera det språk Du vill ha.
Det alternativet är gråmarkerat vid första installationen.
Min Quest är inköpt i Sverige, men jag tror att Svenska finns med så länge det är Europe City Select som ingår vid köpet.

Lycka till!
/Leif

Ole; sa:
Hej,

Jag har nyligen köpt en Garmin Quest från Aspidshop, och den fungerar alldeles utmärkt. En sköhetsfläck utgörs av att Voice Guidance enbart ges på engelska.

Har nu läst att det finns Quest-navigatorer som kan tala svenska. Måste navigatorn vara köpt i Sverige för att den ska kunna tala Svenska eller går det att välja språk på något (enkelt)sätt?

Tacksam för svar

Olle

Hej Olle!
Hur gick det med att fixa fram svenskan? Är själv inne på att ev. köpa denna produkt från Aspidshop..
/Kincop

Hej,

Tack för alla svar.

Leif, har Du redan testat att ominstallera språket?

Till Kincop vill jag bara säga att Quest mostvarar alla mina förväntningar, och att jag ser detta med språket som en relativt liten fråga i sammanhanget.
/Olle

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips