Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Garmin Oregon
- Trådstartare Mija F
- Start datum
dessa olika modeller? Man kan förmoda att Garmin inte kommer att ge sig förrän de har en modell per amerikanska delstat dvs 50 stycken?
Thure
PS Detta är lite OT
Jag fick ihop 78 Garmin GPS för användning på land!!! Det dröjer innan USA får lika många delstater (får vi hoppas).
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Jag tycker inte alls att frågan är OT! Det behövs definitivt modeller med olika funktion. Att kombinera en stor, ljusstark skärm med en fickvänlig och batterisnål GPS torde inte vara enkelt.dessa olika modeller? Man kan förmoda att Garmin inte kommer att ge sig förrän de har en modell per amerikanska delstat dvs 50 stycken?
Thure
PS Detta är lite OT
Min Nuvi 200 för 900 kr är klart bättre i bilen än min 278 för 9000 kr. Samtidigt är 278 helt överlägsen Nuvi 200 på MC och i båten.
Oregon och Colorado är kanonbra för den som är ute och geocashar medan de är rätt kass på MC.
Etc, etc, etc.
Om Garmin hade implementerat inställningsmöjligheter typ Simple Mode / Advanced Mode så kanske en och samma GPS hade passat fler. Men det vill dom inte. Då fick dom ju sälja färre apparater.
Nu finns Coloradon att köpa, eller åtminstone att beställa

- Garmin Oregon 200 - $449.95
- Oregon 200 with Mapsource TOPO U.S. 2008 and a 1 GB microSD card - $499.95
- Garmin Oregon 300 - 499.95
- Oregon 300 with Mapsource TOPO U.S. 2008 and a 1 GB microSD card - $549.95
- Oregon 300 with Mapsource TOPO, City Navigator NA and a 2 GB microSD card - $629.96
- Garmin Oregon 400t - $599.95
- Oregon 400t with Mapsource City Navigator NA and a 1 GB microSD card - $639.95
Oregon
Nu är min Oregon 300 på väg från Tyskland, jag får den någon gång nästa vecka.
/Benjamin Å.
Nu är min Oregon 300 på väg från Tyskland, jag får den någon gång nästa vecka.
/Benjamin Å.
Varför köpa en Oregon i Tyskland, när man kan vänta en vecka eller två och köpa den i Sverige? Dom finns hos Garmin Sverige, så det är bara en tids fråga innan den finns i butik. Jag fick klämma på en i morse och den var lätt använd. För besökare på Fäviken Game Fair i helgen, så finns chansen att få klämma på en Oregon 200 och 300.
Även Garmin Astro kommer att finnas i butik under hösten. PTS håller på att godkänna den, fast med en annan frekvens. Så håll ögonen öppna under slutet i september.
Även Garmin Astro kommer att finnas i butik under hösten. PTS håller på att godkänna den, fast med en annan frekvens. Så håll ögonen öppna under slutet i september.
Oregon
Jag köpte min Oregon 300 i Tyskland eftersom jag fick den mycket billigare än i Sverige.
Benjamin Å.
Jag köpte min Oregon 300 i Tyskland eftersom jag fick den mycket billigare än i Sverige.
Benjamin Å.
Oregon
Min Oregon 300 kostade 3300kr, så jag sparade en "lax"
Benjamin Å.
Min Oregon 300 kostade 3300kr, så jag sparade en "lax"
Benjamin Å.
Oregon eller Colorado
Rackarns!
Jag har läst och läst massa tester. Hade i det närmaste bestämt mig för en colorado.
Väl i butiken så visar säljaren mig en oregon med tuch display.
Min fråga är, vilken av dem är bättre? Mer funktioner? större minne?
Har tänkt använda den mest på MC med friluftskartan och vägkartan. Även en liten del till fjälls.
Vet att det är något som spökar med avstängning på automatiskt ruttomräkning.
60 CSx verkar ju vara den bästa egentligen, men när man håller den i handen tillsammans med coloradon eller oregonen så känns den ljusår bort i menyerna....
Nån som har lite tips?
Rackarns!
Jag har läst och läst massa tester. Hade i det närmaste bestämt mig för en colorado.
Väl i butiken så visar säljaren mig en oregon med tuch display.
Min fråga är, vilken av dem är bättre? Mer funktioner? större minne?
Har tänkt använda den mest på MC med friluftskartan och vägkartan. Även en liten del till fjälls.
Vet att det är något som spökar med avstängning på automatiskt ruttomräkning.
60 CSx verkar ju vara den bästa egentligen, men när man håller den i handen tillsammans med coloradon eller oregonen så känns den ljusår bort i menyerna....
Nån som har lite tips?
Spännande!
Spännande!
Jag som är på jakt efter den perfekta 40-års presenten till maken. Bra med ngn som har koll på marknaden. Jag vill ha en GPS som är enkel för geocaching och perfekt för paddling. Tyckte Colorado verkade vara robust och enkel att scrolla på med hjulet. Eller vad tycker du?
Hälsningar/Lisa Holmberg
Spännande!
Jag som är på jakt efter den perfekta 40-års presenten till maken. Bra med ngn som har koll på marknaden. Jag vill ha en GPS som är enkel för geocaching och perfekt för paddling. Tyckte Colorado verkade vara robust och enkel att scrolla på med hjulet. Eller vad tycker du?
Hälsningar/Lisa Holmberg
Helt plötsligt dök det upp en ny serie apparater på Garmins hemsida. 5st Oregon med pekskärm.
![]()
Just när jag hade nästan bestämt mig för att köpa en Colorado, nu blir jag ju tvungen att vänta in att denna nya apprat släpps för att se om det är den man ska ha istället.
Är det någon som hört något skvaller om dom än?
Liknande trådar
- Svar
- 21
- Visningar
- 4 K
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg