Garmin nüvi 360

Tjena.
Jag har blivit erbjuden att köpa en nüvi 360 med europakarta. Hur mycket bör den kosta för att det ska vara ett bra köp. Hur vet man om kartan är uppdaterad?
Har många frågor som ny på forumet... :)

Vet inte riktigt. De kostar väl runt 2000 spänn just nu. Jag valde dock mellan den och Nüvi 255 och det blev 255. Ingen antenn att fälla ut och xx5-modellerna är snabbare på att få fix och att uppdatera kartbilden (vad jag läst mig till). Det man missar är BT-handsfree och FM-sändare. BT funkar sådär i motorvägsfart och FM behöver jag inte.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
360 har ingen FM sändare. Har en själv och är mycket nöjd med den.
ang kartan så kan man gå in på karta och välja kartinfo där ser man vilken karta det är.
http://www.speedcams.se/phpBB3/index.php disskuteras det mycket ang "bil GPSer"
Den aktuellaste kartan heter City navigator Europe 2008. Föregångaren hette CNE v9. Nya kartor kommer ca en gång per år och kostar knappa 1000 lappen om man vill uppdatera
Det finns även fulvarianter på nätet

Ibasto

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips