Garmin Legend

Någon som vet hur man får kartex att funka med Legend
Har Kartex ver 3.05 Legend ver 2.38
Kartex vill inte ta i mot min Gps

Ladda ner den senaste versionen av Kartex 3.05 som finns på Lantmäteriets hemsida (det finns 2 versioner av 3.05 !!) den senaste har stöd för etrex-serien. Ställ in både Kartex och GPS:en för Garmin protokollet. OBS Du måste ha satellit-kontakt innan datakommunikationen mellan PC och GPS startar. Lycka till

Harry

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Satellitkontakt?

wmhanio; sa:
Ladda ner den senaste versionen av Kartex 3.05 som finns på Lantmäteriets hemsida (det finns 2 versioner av 3.05 !!) den senaste har stöd för etrex-serien. Ställ in både Kartex och GPS:en för Garmin protokollet. OBS Du måste ha satellit-kontakt innan datakommunikationen mellan PC och GPS startar. Lycka till

Harry

Satellitkontakt behövs om du vill se din position i Kartex. Om du skall lägga upp Waypoints, rutter eller färdvägar räcker det att GPS:en är påslagen så kan du överföra mellan Kartex och Etrex.

mvh
J-E

stefan.; sa:
Jag har provat men nu så stänger kartex av sig när jag söker eller hämtar rutter

Hej Stefan.

Det låter som en bugg i programmet eller något problem i din dator.

- Kolla så att du har rätt version av Kartex. Det finns tydligen två olika ver 3.05 !

- Installera om Kartex.

- Kolla anslutningen mellan GPS:en och Kartex.

- Kolla så att du ställt in rätt kommunikation både i Kartex och i GPS:en.

Hoppas att detta kan lösa ditt problem.

mvh
J-E

Kartex

Hallå!
Det händer samma sak när jag ska ta ner från min gps till kartex 3,05 (programmet stänger av sig). Det ser jag dock inte som något problem, för det finns program som är så mycket bättre!

/Ingvar

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips