Garmin GPSMAP 62s

Köpt min första handburna GPS som ska användas som ren positionshjälpreda för vandring, skogsturer, fiske och jakt. Har inga planer på att sitta hemma och göra olika rutter (för stunden).

Frågan nu är vilken karta jag ska installera i den?

/Jörgen

Välj karta efter syfte och plånbok.

Vet du att du ska använda den mycket i samma område så skulle ju jag köpa mej Friluftskartan pro eller prime.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
ren positionshjälpreda för vandring, skogsturer, fiske och jakt [...]
Frågan nu är vilken karta jag ska installera i den?
För ren positionshjälp så behöver du ingen karta?

Det räcker med spår-funktionaliteten i GPS:en. Installera en OpenStreetMap-karta för ett grundläggande stig/vägnät och ge dig iväg.

Vad vill du betala.

Garmins Friluftskartor är helt ok.

För övrigt stödjer din GPS rasterkartor i formatet kmz.

Du kan använda Google Earth (programmet du laddar ner) för att kalibrera inscannade kartor mm.
Spara kartorna som kmz mha Google Earth.

Tack för era svar, har försökt mig på OMS och Google earth men mina kunskaper i data är ej tillräckliga. Förstår helt enkelt inet hur jag ska göra för at tfå en karta som man kan köra in i GPS:en. Så det blir att köpa in friluftskartan.

/Jörgen

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips