Garmin etrex vista HCx - firmware v 2.50 på svenska

Har köpt en Garmin etrex vista HCx som jag känner mig mycket nöjd med. Levererades med firmware v 2.40 där svenska fanns som val. Givetvis kunde jag inte hålla fingrarna i styr utan uppdaterade till v 2.50 vilket gick bra, men svenska finns inte i den versionen. Åtminstone inte på den som finns att hämta på www.garmin.se.

Någon som råkat ut för detta och vet någon lösning om man vill ha svenska i menyer etc?

Lars10

Var har du inhandlat den?

Du kan förresten prova att installera version 2.60, från Garmins "riktiga" sida (den amerikanska, alltså) och se om det hjälper.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Tack så mycket för hjälpen båda två. apersson850's tips om v. 2.60 funkade förträffligt, så nu har jag svenska i maskinen igen.

Tack så mycket.

När det gäller uppdateringar så är garmin.com aktuell, och garmin.se är det (oftast) inte.. (det kan skilja månader). Det går även bra att lägga in på nedladdningssidan så att man får ett mail när en viss produkts mjukvara uppdaterats vilket kan vara bra (GPS Mapsource mm).

Var har du inhandlat den?

Du kan förresten prova att installera version 2.60, från Garmins "riktiga" sida (den amerikanska, alltså) och se om det hjälper.

Är det alltså ny policy från Garmin att svenska är "upplåst" som standard när man uppdaterar en US-import? Blir ju lite enklare att slippa hålla på och patcha varje gång ny fw kommer.

Support multiple languages in American version

Verkar ju som en återgång till det ursprungliga. Om det är policy eller bara blev så, det vet jag inte. Fast de insåg kanske att det inte är någon mening att krångla med något som kunderna slingrar sig förbi ändå.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips