Garmin etrex 10 KOMPASS

Vill ha hjälp med inställning av kompass i Garmin etrex 10. Önskar få fram den lilla triangelformade pilen.
Jättetacksam för all hjälp
Anders

Har den ens någon kompass? Manualen säger inget om det, vad jag kan se. Om den inte har det måste du nog röra dig för att pilen ska visas.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Hej. Ja kompass var kanske att ta i. Enheten sitter i en bil och jag tävlar i BIL-Orientering. Ja, man måste åka, flytta bilen och då kan man avläsa riktningen man åker på. Jag vet att det går att byta ut ringen som rör sig på displayen med väderstrecken mot en triangelliknande pil som visar åt vilket håll man kör. Det blir då lättare att snabbt se riktningen under tävlingsförhållanden. Hittar alltså inte inställningarna för detta.
/Anders :)

Jag vet faktiskt inte, men enklaste uppenbara fulhack: skapa en waypoint vid Nordpolen och sätt den på att navigera dit.

Är det inte helt enkelt så att det är en ring när GPSen inte rör sig och en triangel när den rör sig?

Finns en del instruktionsvideos på www.

Thure

kanske svar

Kontaktat Garmin som lovar återkomma med instruktioner via mail under dagen.... men icke. Kanske kommer senare under veckan ;)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips