GARMIN Colorado 300

Finns det någon som har erfarenhet av Garmin Colorado 300 ?
Jag funderar på att köpa en är dom bra ? eller vad tycker du/ni att man ska ha för GPS ? vilken är bäst ? MVH Jan :)
 
Finns det någon som har erfarenhet av Garmin Colorado 300 ?
Jag funderar på att köpa en är dom bra ? eller vad tycker du/ni att man ska ha för GPS ? vilken är bäst ? MVH Jan :)
Det går inte att svara så enkelt. En grundfråga är ju vad du skall ha GPSen till. Och vad du har för budget.

Och vad det gäller Colorado så finns det en låååång tråd strax bredvid.
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Från 60csx till Colorado

Hej jag köpte min Colorado för ca 4 veckor sen och jämför den med 60csx, och jag kan inte hitta några nackdelar med Coloradon. Så mitt tips är helt klart köp Coloradon om din budget tillåter.
 
Hej jag köpte min Colorado för ca 4 veckor sen och jämför den med 60csx, och jag kan inte hitta några nackdelar med Coloradon. Så mitt tips är helt klart köp Coloradon om din budget tillåter.

Jag har hittat massa nackdelar jämfört med 60 CSX, och en del fördelar. Men det beror som sagt på hur man skall använda den.
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Det som är uppräknat i denna jämförelse kan vara bra att ha koll på:
http://garmincolorado.wikispaces.com/Colorado+vs+60csx

Det jag gillar bäst på Colorado är display och karthantering. Och att det finns många funktioner för Geocaching.

Det jag gillar sämst är att det ofta blir mer bläddrande för att nå funktionerna, men detta kan man förbättra genom att anpassa sina genvägar i de olika profilerna. Den har ingen fästögla för halsrem. Batteriluckan är krånglig och riskerar att inte hålla tätt eftersom man skjuter in den över tätningen.

Jag skall försöka få ihop en längre rapport när jag hinner med. Tanken är att jag skall skriva ihop något om Colorado, 60 CSx och Magellan Triton 2000 ur geocachingperspektiv.
 
En gnutta silikonbaserat smörjfett under batteriluckan gör underverk, både på att få dit den och på tätningen.
Halsrem kan fästas i karbinhaken eller i fästet till karbinhaken.
 
Rem

Det som är uppräknat i denna jämförelse kan vara bra att ha koll på:
http://garmincolorado.wikispaces.com/Colorado+vs+60csx

Det jag gillar bäst på Colorado är display och karthantering. Och att det finns många funktioner för Geocaching.

Det jag gillar sämst är att det ofta blir mer bläddrande för att nå funktionerna, men detta kan man förbättra genom att anpassa sina genvägar i de olika profilerna. Den har ingen fästögla för halsrem. Batteriluckan är krånglig och riskerar att inte hålla tätt eftersom man skjuter in den över tätningen.

Jag skall försöka få ihop en längre rapport när jag hinner med. Tanken är att jag skall skriva ihop något om Colorado, 60 CSx och Magellan Triton 2000 ur geocachingperspektiv.

Den har ingen fästögla för halsrem. Där har du en poäng.
 
Det som är uppräknat i denna jämförelse kan vara bra att ha koll på:
http://garmincolorado.wikispaces.com/Colorado+vs+60csx

Det jag gillar bäst på Colorado är display och karthantering. Och att det finns många funktioner för Geocaching.

Det jag gillar sämst är att det ofta blir mer bläddrande för att nå funktionerna, men detta kan man förbättra genom att anpassa sina genvägar i de olika profilerna. Den har ingen fästögla för halsrem. Batteriluckan är krånglig och riskerar att inte hålla tätt eftersom man skjuter in den över tätningen.

Jag skall försöka få ihop en längre rapport när jag hinner med. Tanken är att jag skall skriva ihop något om Colorado, 60 CSx och Magellan Triton 2000 ur geocachingperspektiv.

Nästan allt som räknas up på coloradon är ju nej.

Det enda som verkar bättre är skärmen som då väl e det viktigaste i och för sig.
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.