Finns någon som köpt och testat Garmin Outdoor Maps+? Vore intressant att höra erfarenheter, särskilt i vår fjällmiljö 
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Test av Garmin Outdoor Maps+
- Trådstartare LarsaSjöstrand
- Start datum
Någon borde väl ha införskaffat i Outdoor Maps+ ?
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Nu är inte detta ett riktigt svar på din fråga men jag kan iaf presentera ett ev alternativ.
Vet inte hur dessa är i fjällmiljö eftersom jag aldrig vistas där.
Men jag valde att köpa från https://kartmannen.no/sv/sverige
Klart humant pris och uppdateras årligen till en ringa kostnad.
Kan bara jämföra med Garmins tidigare topo kartor för Sverige och denna är i mitt tycke bättre.
Om det är till någon nytta så gjorde jag ett urklipp av hur kartan ser ut i dess mest detaljerade läget i BaseCamp kring Kebnekaise Fjällstation, se nedan.
Vet inte hur dessa är i fjällmiljö eftersom jag aldrig vistas där.
Men jag valde att köpa från https://kartmannen.no/sv/sverige
Klart humant pris och uppdateras årligen till en ringa kostnad.
Kan bara jämföra med Garmins tidigare topo kartor för Sverige och denna är i mitt tycke bättre.
Om det är till någon nytta så gjorde jag ett urklipp av hur kartan ser ut i dess mest detaljerade läget i BaseCamp kring Kebnekaise Fjällstation, se nedan.
Bra tips med Kartmannen! Ska kika in på det!
Mitt personliga behov just nu är en tur till Gäddede / Lierne så behöver både Sverige och Norge. Kartmannen löser nog det men nyfikenheten på Maps+ kvarstår. Garmin har ju "lite att jobba på" vad beträffar användarvänlighet och integration mellan hårdvara/mjukvara/appar..
Hade förhoppning att Maps+ är ett steg i rätt riktning
Mitt personliga behov just nu är en tur till Gäddede / Lierne så behöver både Sverige och Norge. Kartmannen löser nog det men nyfikenheten på Maps+ kvarstår. Garmin har ju "lite att jobba på" vad beträffar användarvänlighet och integration mellan hårdvara/mjukvara/appar..
Bara en annan reflektion ang Garmins Maps+Bra tips med Kartmannen! Ska kika in på det!
Mitt personliga behov just nu är en tur till Gäddede / Lierne så behöver både Sverige och Norge. Kartmannen löser nog det men nyfikenheten på Maps+ kvarstår. Garmin har ju "lite att jobba på" vad beträffar användarvänlighet och integration mellan hårdvara/mjukvara/appar..Hade förhoppning att Maps+ är ett steg i rätt riktning
Nu är det en prenumeration, mao köper man inte kartan till en viss kostnad utan den kommer med en löpande kostnad för att kunna fortsätta nyttja den.
Så är det, för närvarande 690:-/år och dessutom så kan inte alla kartor användas här.Bara en annan reflektion ang Garmins Maps+
Nu är det en prenumeration, mao köper man inte kartan till en viss kostnad utan den kommer med en löpande kostnad för att kunna fortsätta nyttja den.
I USA har de x-antal fler kartor.
Hoppas det passar för denna tråd.
Såg på DNT Butikken en översiktsbild att Garmin Topo Norway Pro täcker en stor del av den Svenska fjällkedjan också. Någon som vet mer om detta? Om man mest fjällvandrar i breddgrader Sarek - Padjelanta och norrut där Topo Norway Pro verkar täcka så skulle ju Garmins Norge karta vara ett bra alternativ om man också kanske ska korsa gränsen på sina fjällvandringar. Köpte själv nyligen motsvarigheten, Sverige kartan V7 Pro till min Garmin GPS och den täcker inte en kilometer in i Norge vad jag hajar.
https://www.dntbutikken.no/kart
Såg på DNT Butikken en översiktsbild att Garmin Topo Norway Pro täcker en stor del av den Svenska fjällkedjan också. Någon som vet mer om detta? Om man mest fjällvandrar i breddgrader Sarek - Padjelanta och norrut där Topo Norway Pro verkar täcka så skulle ju Garmins Norge karta vara ett bra alternativ om man också kanske ska korsa gränsen på sina fjällvandringar. Köpte själv nyligen motsvarigheten, Sverige kartan V7 Pro till min Garmin GPS och den täcker inte en kilometer in i Norge vad jag hajar.
https://www.dntbutikken.no/kart
Intressant med Kartmannen, har någon provat den tillsammans med Garmin Fenix/Epix?
Jag har kartmannen och nyss köpt en Fenix 8.
Har inte testat den än, föredrar hellre kartor enligt bild.
OBS, bilderna blev av dålig kvalite, fotat med mobil.
Bilagor
Japps!Intressant med Kartmannen, har någon provat den tillsammans med Garmin Fenix/Epix?
På en Fenix 7X Solar.
Funkar helt okej, inget man planerar en tur med men för att följa en rutt funkar det kanon.
Liknande trådar
- Svar
- 22
- Visningar
- 2 K
- Svar
- 25
- Visningar
- 4 K
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar