Garmin Basecamp

Hej !
Har vandrat i Spanien med vår Garmin Colorado 300 flertalet gånger och annvänt TopWalks utmärkta kartor och waypoints. Helt plötsligt kan jag inte längre ladda in gpx filer i Basecamp på min mac. Har inte uppdaterat datorn eller Base camp. Jag hoppas på hjälp i detta forum.
Hälsningar
Lars

TopWalks

Har försökt använda denna site men aldrig förstått hur man laddar ner karta och waypoints från denna. Någon som vet? Jag använder BaseCamp, Oregon 550t och PC :)

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Topwalks

Hej !
Känns ju bra att för en gångs skull hjälpa till ! Den är mycket enkel att annvända. Gå in på aktuellt
område, ex Alicante.Under Alicante ligger lederna, exempelvis området Marina Alta, gå vidare till ex
leden runt Olta klicka upp den där ser du ladda ner gps kordinater klicka upp dem gå in under arkiv spara som välj alla filer(ej textdokument) spara dem på skrivbordet. Snyggt å prydligt ligger mappen där. Starta Base camp gå in i menyn base camp FIL välj importera. Då ligger de i din Base camp. En förutsättning för att annvända dem är ju en garmin spanienkarta.
Lycka till.
L

Hej !
Har vandrat i Spanien med vår Garmin Colorado 300 flertalet gånger och annvänt TopWalks utmärkta kartor och waypoints. Helt plötsligt kan jag inte längre ladda in gpx filer i Basecamp på min mac. Har inte uppdaterat datorn eller Base camp. Jag hoppas på hjälp i detta forum.
Hälsningar
Lars

Har nu löst problemet ! det hängde med en txt fil...

Tack, det fungerar!

Hej !
Känns ju bra att för en gångs skull hjälpa till ! Den är mycket enkel att annvända. Gå in på aktuellt
område, ex Alicante.Under Alicante ligger lederna, exempelvis området Marina Alta, gå vidare till ex
leden runt Olta klicka upp den där ser du ladda ner gps kordinater klicka upp dem gå in under arkiv spara som välj alla filer(ej textdokument) spara dem på skrivbordet. Snyggt å prydligt ligger mappen där. Starta Base camp gå in i menyn base camp FIL välj importera. Då ligger de i din Base camp. En förutsättning för att annvända dem är ju en garmin spanienkarta.
Lycka till.
L

Hej!
Jag testade detta och det fungerar. Det är dock, på många spår, ganska långt mellan waypoints och det blir ett ganska så"hackigt" spår när man läggar ihop alla waypoints till ett spår.
//Erik

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips