Garmin Alpha 100 + Basecamp

Hej,

Har en Alpha 100 med minneskort och på detta ligger det en karta med fastighetsgränser som jag vill kunna redigera. Det jag vill göra är att ändra färg på gräns-linjerna.

Problemet är att när jag kopplar upp Alphan i datorn och sedan startar Basecamp så laddar den bara kartorna som finns på själva enheten, inte på minneskortet.

Det är ju en .img-fil som ligger på kortet och kartan fungerar ju klockrent på handenheten men om jag försöker "montera" skivavbildningen så säger windows att filen är skadad....

Någon som har erfarenhet av detta? Är det så här man ändrar på egenskaper på kartan eller finns det något annat, enklare sätt?

Har en Alpha 100 med minneskort och på detta ligger det en karta med fastighetsgränser som jag vill kunna redigera. Det jag vill göra är att ändra färg på gräns-linjerna.
Det beror på vilket format kartan är i. Vad jag vet så går det inte att ändra i de "fastighetskartor" som går att köpa. Andra kartor kan gå att ändra i TYP-filen genom mer eller mindre jobb.
Problemet är att när jag kopplar upp Alphan i datorn och sedan startar Basecamp så laddar den bara kartorna som finns på själva enheten, inte på minneskortet.
Vad jag kommer ihåg så borde de dyka upp efter ett tag i listan över kartor?
[Det är ju en .img-fil som ligger på kortet och kartan fungerar ju klockrent på handenheten men om jag försöker "montera" skivavbildningen så säger windows att filen är skadad....
Det är inte en "skivavbildning". Det är en karta i Garmins IMG-format.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips