Garmin Basecamp

Hej !
Har vandrat i Spanien med vår Garmin Colorado 300 flertalet gånger och annvänt TopWalks utmärkta kartor och waypoints. Helt plötsligt kan jag inte längre ladda in gpx filer i Basecamp på min mac. Har inte uppdaterat datorn eller Base camp. Jag hoppas på hjälp i detta forum.
Hälsningar
Lars

TopWalks

Har försökt använda denna site men aldrig förstått hur man laddar ner karta och waypoints från denna. Någon som vet? Jag använder BaseCamp, Oregon 550t och PC :)

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Topwalks

Hej !
Känns ju bra att för en gångs skull hjälpa till ! Den är mycket enkel att annvända. Gå in på aktuellt
område, ex Alicante.Under Alicante ligger lederna, exempelvis området Marina Alta, gå vidare till ex
leden runt Olta klicka upp den där ser du ladda ner gps kordinater klicka upp dem gå in under arkiv spara som välj alla filer(ej textdokument) spara dem på skrivbordet. Snyggt å prydligt ligger mappen där. Starta Base camp gå in i menyn base camp FIL välj importera. Då ligger de i din Base camp. En förutsättning för att annvända dem är ju en garmin spanienkarta.
Lycka till.
L

Hej !
Har vandrat i Spanien med vår Garmin Colorado 300 flertalet gånger och annvänt TopWalks utmärkta kartor och waypoints. Helt plötsligt kan jag inte längre ladda in gpx filer i Basecamp på min mac. Har inte uppdaterat datorn eller Base camp. Jag hoppas på hjälp i detta forum.
Hälsningar
Lars

Har nu löst problemet ! det hängde med en txt fil...

Tack, det fungerar!

Hej !
Känns ju bra att för en gångs skull hjälpa till ! Den är mycket enkel att annvända. Gå in på aktuellt
område, ex Alicante.Under Alicante ligger lederna, exempelvis området Marina Alta, gå vidare till ex
leden runt Olta klicka upp den där ser du ladda ner gps kordinater klicka upp dem gå in under arkiv spara som välj alla filer(ej textdokument) spara dem på skrivbordet. Snyggt å prydligt ligger mappen där. Starta Base camp gå in i menyn base camp FIL välj importera. Då ligger de i din Base camp. En förutsättning för att annvända dem är ju en garmin spanienkarta.
Lycka till.
L

Hej!
Jag testade detta och det fungerar. Det är dock, på många spår, ganska långt mellan waypoints och det blir ett ganska så"hackigt" spår när man läggar ihop alla waypoints till ett spår.
//Erik

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips