Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Garmin 62s vs etrex 20
- Trådstartare Johan123
- Start datum
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Jag använder ingen av dessa men väl etrex 30 som i stora drag är lik etrex 20 vad jag förstår. Använder bara GPS som komplement till karta och kompass under vandringar samt sparar lite spår och waypoints och var därför ute efter någon rätt basic modell.
Och jag är nöjd med etrexen. Liten och lätt, lättnavigerad samt bra batteritid (med rätt sorts batterier). Har aldrig varit några problem med den. Skärmen är ju rätt liten men det upplever jag inte som ett problem. Skulle jag använda den mer och till andra saker skulle jag möjligtvis kolla på någon med större skärm.
Så, etrex rekomenderas!
/Daniel
Flugfiske, Fjäll & Foto
Och jag är nöjd med etrexen. Liten och lätt, lättnavigerad samt bra batteritid (med rätt sorts batterier). Har aldrig varit några problem med den. Skärmen är ju rätt liten men det upplever jag inte som ett problem. Skulle jag använda den mer och till andra saker skulle jag möjligtvis kolla på någon med större skärm.
Så, etrex rekomenderas!
/Daniel
Flugfiske, Fjäll & Foto
Jag håller med Thure att skippa 62-serien till förmån för den nya 64-serien. Sedan får valet mellan 64-serien och Etrex 30, ifall du vill ha knappar. Båda har bl.a. GLONASS, vilket är mycket värdefullt i (signalmottagningsmässigt) svårare terräng.
Sedan är det ju frågan hur bråttom du har. Dröjer säkert några månader innan 64-serien når butikshyllorna i Sverige (vilket är ganska typiskt för bl.a. Garmin....
Översikt över 64-serien http://www.gpscentral.ca/products/garmin/gpsmap62seriescomparison.html
/Niklas
Sedan är det ju frågan hur bråttom du har. Dröjer säkert några månader innan 64-serien når butikshyllorna i Sverige (vilket är ganska typiskt för bl.a. Garmin....
Översikt över 64-serien http://www.gpscentral.ca/products/garmin/gpsmap62seriescomparison.html
/Niklas
Som sagt, ska fr.a. ha den till att fastställa positionering vid vandring i skogsmiljö och områden med stora myrar. Vill egentligen ha större skärm men vill gärna att den ska få plats i en höftbältesficka alt. på axelrem.
Okej jag förstår.
Värt att notera är att 62-serien har ungefär samma antal bildpunkter som eTrex 20/30, så du får tyvärr inte plats med mer kartmaterial på skärmen men den kan ju vara lite lättare att läsa.
som tar emot Glonass. Jag är mkt nöjd med Etrex 30 men har lite synpunkter på hur färdspår med separata turer på t ex flera sjöar redovisas på dator och som färdlängd.
Detta hör nog hemma i en egen tråd.
Thure
Du får gärna utveckla detta lite mera, då jag funderar på att köpa en gps
Liknande trådar
- Svar
- 4
- Visningar
- 745
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar