Garmin 60CSx - Bank/bankomat stänger av??

Vid tryck på "Find"knappen dyker ju ett antal kategorier/ikoner upp, bl.a. "sjukhus", "transport", m.fl. Där har jag också en ikon som heter "Bank/bankomat". Det underliga är att denna ikon ej syns direkt efter att jag tryckt på "Find"knappen, utan jag måste först trycka "enter" på en annan kategori/ikon och därefter "quit" och först då dyker "Bank/bankomat" upp. När jag sedan väljer den (trycker enter),stängs GPSn av!!!???
Finns "Bank/bankomat" med som standard, eller fick jag med den när jag laddade ned fartkamerorna via POI Loader?
Problemet går visserligen att undvika genom att inte välja "Bank/bankomat", men det är ändå något irriterande.
Jag har inte heller hittat nå´t sätt att ta bort denna kategori/ikon.
Nå´n som har nå´t tips?

/Göran

Det ska finnas Bank/Bankomat som en kategori för vanliga POI. Inte sådana som man laddar ner via POI Loader, alltså.
Fast de europeiska kartorna innehåller inga bankomater, så det är ingen mening här. Åtminstone finns det inga i Sverige.
Däremot fanns det i alla fall förr på de amerikanska kartorna. Jag kastade just en snabb blick på City Navigator North America NT v7, vilket är den nyaste jag har däröver (version 8 har precis börjat skickas ut), och där finns både bankkontor och bankomater (ATM).

Kanske mojängen försöker dölja en kategori som inte finns på kartan, och sen kraschar när du ändå söker efter den? En bugg torde det i alla fall vara.

Anders

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Kan inte hitta detta på min, har 7 * 3 rader men ingen bank...
2.90 versionen, metroguide (laddad så jag har autoruote o kan söka på adresser).

Jag kollade just i en iQue 3600a, där jag har City Navigator Europe v8. Det finns massor med Bank/ATM, men allihop verkar vara i Storbritannien.

Anders

Tack för alla försök att reda ut mitt bekymmer. Tydligen är det nå´t som hänt i mitt exemplar.
Får väl försöka låta bli "Bank/bankomat" ikonen och leva vidare med denna bugg.

/Göran

Sjukhus

Min Garmin 60C stängde av sig flera gånger då jag sökte på Sjukhus i mina ”experiment” med kartor modifierade med mapedit och användning av annat program än MapSource för att skicka kartorna till GPSen. http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=38633 men det glömde jag att skriva om då.

Jag kommer inte ihåg vid vilken kombination av kartor –program felet inträffade, men det kan mycket väl ha varit med Friluftskartan Pro ”original” och MapSource.

Per

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips