Garmin 60cs och Metroguide - vill inte

Hoppas den här är i rätt forum, även om det är en citykarta...

Har lagt in MetroGuide Europa v9 i min Garmin 60cs. Allt funkar - förutom när den ska beräkna rutt. Den följer inte vägarna som jag angett, utan ger riktningen per fågelvägen.
Har ställt in "följ väg" i inställningar, men när den ska beräkna får jag ett felmeddelande om att den inte hittar några vägar i närheten av startpunkten.

Har någon tips på eventuella inställningar som ska göras? Har som sagt ställt in följ väg och väljer samma alternativ när den frågar om väg eller fågelväg. Ändå får jag detta meddelande...

Tips mottages tacksamt....

Metroguide är inte en ruttbar karta i GPS, bara på PC. Du behöver City Navigator för att få automatisk ruttberäkning och följa väg i din GPS.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
tack för svaren.

Har provat med City navigator 2009.
Innan jag installerade CittyNav så hittade mapSource GPSen, men nu har jag har installerat City så hittar inte MapSource min GPS!!??

Svaret jag får: "Enheter hittades, men ingen av dem har de funktioner som krävs. Du måste eventuellt ange också gränssnittet på GPSenheten till Garmin eller värdläget "

Har gjort det också, men det hjälper fan inte. Snart åker den ut i omloppsbana....
Vad är det för funktioner den vill ha? Installera friluftskartorna (allihop) går bra, men inga citykartor...

Som jag förstått med Metrogold så måste du planera rutterna innan du laddar upp dom. Funkar det med vägbeskrivningar så att i n t e visar fågelvägen?

Senast ändrad:
Jag gissar att du provat med City Navigator 2009 NT? Den funkar inte på 60CS. Det är bara kartor utan "NT" som funkar.

"City Navigator 2009 NT" är alltså inte samma sak som "City Navigator 2009". Kartan är i o f s samma men lagringsformatet är olika.

Jag gissar att du provat med City Navigator 2009 NT? Den funkar inte på 60CS. Det är bara kartor utan "NT" som funkar.

"City Navigator 2009 NT" är alltså inte samma sak som "City Navigator 2009". Kartan är i o f s samma men lagringsformatet är olika.

Ahaaa, där ser man. Man lär så länge man lever.... Yupp, det var den var jag har installerat...

Än en gång, tack.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips