Garmin 60 CSX Svensk eller USA modell??

Är i valet och kvalet att köpa en Garmin 60 CSX frågan är om jag ska köpa en svensk eller en usa såld. Usa modellen är ett par hundra billigare och det följer med mer tillbehör.....
Är det svårt att "göra" en svensk av den...med svenska menyer, språk mm.
Kan någon i så fall göra en liten guide eller finns det sådana redan??
mvh
Anders

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Är i valet och kvalet att köpa en Garmin 60 CSX frågan är om jag ska köpa en svensk eller en usa såld. Usa modellen är ett par hundra billigare och det följer med mer tillbehör.....
Är det svårt att "göra" en svensk av den...med svenska menyer, språk mm.
Kan någon i så fall göra en liten guide eller finns det sådana redan??
mvh
Anders

Med senaste uppdatering följer bl.a svenska språket så det behövs inte längre att patcha enheten för att få svensk meny. (tack o lov..äntligen!)

Med senaste uppdatering följer bl.a svenska språket så det behövs inte längre att patcha enheten för att få svensk meny. (tack o lov..äntligen!)

Det låter bra, men min enhet hittar bara dom engelska trots uppdatering till v3.60... finns det ett bra sätt att locka ut andra språken också utan att använda ful-program? texterna på svenska finns i filen som laddas i navigatorn så det kan ju inte vara ett superhack som behövs!

/Andreas

Svenska

Jag har heller inte lyckats fixa svenska på min 60CSx, trots uppdatering till 3.60 utan fick patcha och då försvann en del mina iställningarna på färddatorsidan. Mysko.

Någon som har något råd??

Häls/Jan

Inte heller jag fick Svenska som alternativ.
Plötsligt var alla menyer på spanska (portugisiska??), o jag fick treva mig fram....

Men sånt gick ju att lösa...

Tjenis!
Nån som vet om det går att bara lägga in språk med Garpatch eller måste man göra en komplett flashning med ny Firmware?
Har en US Astro men kan inte hitta någon firmware att ladda ner och har inte lyckats få tag på nått prog för att få ut den ur gpsen själv.:(

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips