Gammaldags t-shirts sökes

Vet inte hur jag ska beskriva det här riktigt. Men förr var t-shirts inte så stretchiga. Tog man sig för att styka dem blev tyget väldigt slätt och svalt att ha på sig.

Nu hittar jag bara t-shirts som är väldigt stretchiga och tyget har inte den där härliga släta bomullskänslan. Små och tajta är de också.

Fattar ni vad jag menar? ;)

Jag söker alltså t-shirts av den gamla typen. Jag gillar när de är stora, hänger löst på kroppen och det blir luftigt. Den nya smiter åt och det blir svettigt och jobbigt. Coop Forum hade helt OK tills för nåt år sedan, hette passande nog Retro, men de har ju slutat sälja kläder nu efter att de gjorde om. Engelsons hade förr, men de har bytt till jumperstuket de också. ITABs är hemska, riktigt små och tajta. Har kollat Stadium, Intersport o.s.v.

De får inte vara alltför dyra heller. Jag förbrukar liksom t-shirts. Idealet är någon nätbutik med mängdrabatt.

Låter som om du söker något liknande Hanes klassiska modell Beefy-T?

Ja, åt det hållet. Det var Beefy-T Engelsons hade tidigare, till riktigt bra pris också. De är lite onödigt tjocka dock, men klart bästa jag har, även om de är urtvättade och urblekta nu. Coops var perfa. Lite tunnare och lite slätare än Beefy-T.

Kanske värt att googla Hanes? Har de fler kvalitéer? Inte så hemma på märken.

Jo, som jag skrev har jag varit runt i sportaffärerna. Vad är PX?

PX är typ militärshopen/logistiken

Kolla tryckerier , dom har alla kvaliter av t-shirtar.
Dom har dom som tål 5 tvättar och dom som tål 500 även med tryck.
Tryckerierna kan ta in av högsta kvalite vilket inte butikerna kan - många tar in typ på 30% av det som är möjligt kvalitetsmässigt .
Det är en jävla skillnad till 100% , viktmässigt bomull.

Aktuellt

På turskidor mellan stugor – ny bok guidar till svenska fjällen

I över 30 år har Oskar Karlin skidat mellan stugor i den svenska fjällvärlden. Nu har han samlat kunskaper, råd och tips i en 400 sidor tjock bok.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn ”Turskidåkning” av Oskar Karlin!

Med sin nya bok vill Oskar Karlin inspirera fler att upptäcka den svenska fjällvärlden på turskidor. Här har du chansen att vinna boken!

”När isen ligger i skärgården släpper jag allt”

I mitten av november lade sig de första skridskoisarna i Stockholm. Vi har pratat med Pamina Falck, kommunikationsansvarig på SSSK, om säsongstarten.
"Blåkläder" kan vara värt att kolla. Mina T-shirts inköpta för 3-4 år sedan är ganska luftiga/löshängande, men tyget är ganska kraftigt.

Ska kolla era förslag.

Googlade beefy-t på svenska sajter och hittar massor med ställen men slut överallt. Här är antagligen förklaringen.
http://www.timarco.com/se/fel/product?prod=95B6DD96-BFE4-43B9-AFA9-B9641C5A1597
"Hanes har förtillfället tyvärr valt att avsluta sin distribution av produkter till Europa. Om du inte hittar den storlek du letar efter rekommenderar vi att du tittar på något av varumärkena Fruit of the Loom, Russel eller Stedman som erbjuder T-shirts av liknande karaktär."

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips