Gammal karta, MapSource stängs ner

Jag hade precis samma bekymmer. Påminnelsen var lika frekevent som svaret var infrekvent från sportmanship (ringde 2ggr och de skulle återkomma....) . Det var olika på min jobbdator (OK) och min hemdator (påminnelse) . Även om jag 'påminn senare' så dök det upp igen. För mej slutade det när jag startade datorn i felsäkert läge. Jag minns inte om jag startade mapsource i det läget. Vid nästa normala boot var allt OK igen. Sedan har jag iofs köpt CN9, men det ska man inte tvingas att göra.

Mitt problem var att Garnin Trainingcenter stängdes ner efter popupen och jag fick ta bort CN8 ur registret tills det var löst.

Om felsäkert läge är lösningen för alla vet jag inte..

Uppgradering hjälpte

Efter två veckor fick jag till slut ett svar ...

Uppgradering till MapSource version 6.12.4 hjälpte trots att det inte nämns som ett fixat problem.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips