Gängor på bränsleflaskor?

Hej, jag har ett MSR XGKII som har börjat att brinna med gul flamma. Jag har rengjort det så gott jag kunnat men det hjälper inte. Är det någon som har lite tips på orsaken till problemet?

Nu har jag börjat snegla på ett nytt kök. Funkar mina bränsleflaskor (3 st) till optimus och primus köken? Är det samma diameter och gänga?

Mvh Magnus

Det finnes flere typer, men alle de kjente merkene benytter samma diameter och gänga.
Optimus, Primus, Sigg, MSR. Billige flasker kan ha andre diameter och gänga. (Biltema +++)

Har icke testat Nya Optimus Nova, men mitt 5 år gamle er bra om du følger manualen vidr. hurtig-kopling och flip-stop.

dsk

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips