Gå på kurs

Hej

Jag rekommenderar å det varmaste att du går en nybörjarkurs i flugbindning. Där kan du lära dig grundteknikerna. Dessa är svåra att lära sig genom att läsa.... Det är mycket lättare om en expert sitter brevid och visar. Härmning är det i särklass bästa sättet att lära. När du sedan kan grundteknikerna är det väldans skoj att förfina/utveckla dessa så att det passar dig...

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Fiskarnas!

Kolla med Fiskarnas!
Jag gick en kurs där förra vintern. Den var hyggligt bra dock inte i toppklass. Tre gånger och 500pix, ganska dyrt tycker jag men å andra sidan han vi prova en del. Dock för lite tid för hackling av små torrisar.

Som helhet var kursen ändå OK.

Killarna på Sportfiskebutiken(Folkkungagatan) sa att de skulle ha lite kurser i vinter. Kolla med dem oxå.

Lycka till!
/Niclas

Fiskarnas?

Vad är "Fiskarnas" för någonting?

Jag kan mycket väl tänka mig att gå en kurs i flugbindning.Men då jag inte är med i någon fiskeklubb så får jag inte så mycket information om olika kurser.
Men det kanske kommer fram bra förslag i denna tråd.

Vi kanske kan få ihop några intresserade Stockholmare och fixa en egen kurs. Några ideer??

//Göran

Re: Re: Fiskarnas?

peppe_malmqvist; sa:
Göran C; sa:
Vad är "Fiskarnas" för någonting?

//Göran

Fiskebutiken på Södermalm i Stockholm ("Fiskarnas Redskapshandel" tror jag den heter formellt). Ligger på tvärgata till Götgatsbacken.

Peppe
Är det inte "AB Fiskarnas Redskapshandel" om man skall vara riktigt formell :) :) :) :)
(Förlåt jag kunde inte hålla mig....sorry....sorry...det ska inte hända igen!!)

Stämmer!

Fiskarnas Redskapshandel heter de och de håller till på St.Paulsgatan. Ring och kolla med Patrik. Han har koll på när de skall ha nybörjarkurser. Den kursen vi gick hade alla åldrar på deltagarna, dock var alla färska på flugbindning.

Mvh Niclas

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips