G-TEX fråga.

Tjejens några år gammla Haglöf G-TEX byxor läcker i en söm. Min fråga blir därför; skall man impregnera om dem eller reklamera byxorna, och om man skall impregnera om dem vad för någon form av impregnering skall man använda sig utav?

Vid Reklamation skall man vända sig till Haglöf direkt eller skall man ta det med affären där man köpte dem?

Mvh Öhrn

Öhrn; sa:
Tjejens några år gammla Haglöf G-TEX byxor läcker i en söm. Min fråga blir därför; skall man impregnera om dem eller reklamera byxorna, och om man skall impregnera om dem vad för någon form av impregnering skall man använda sig utav?

Vid Reklamation skall man vända sig till Haglöf direkt eller skall man ta det med affären där man köpte dem?

Mvh Öhrn

Jag föredrar att använda impregnering som man tvättar in, vanligtvis Herdins Imprenex. Enkelt eftersom man ju ändå först måste tvätta byxorna, därefter kör man dem bara i maskinen igen men med impregneringsmedlet istället för tvättmedel (funkar men inte riktigt koscher enligt Herdins)

http://www.herdins.se/

Börja att reklamera i butiken, vill de inte kännas vid det hela så kontakta Haglöfs.

/mats

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Att impregnera om dem lär väl inte täta sömmarna nämnvärt - så reklamera! Det brukar oftast rekommenderas att man går dit man köpt dem. Om det är en butik som du har förtroende för så tycker jag att du går dit (alternativt ringer och kollar med dem), annars ring Haglöfs!
/Danne W

1: Konsumentköplagen 2: Gores garanti

Gore-tex-kläder som läcker skall givetvis reklameras.
Det är ju det vi betalar för!

"Guaranteed to keep you dry" är inte bara en slogan utan ett genomtänkt löfte som gör kläderna dyra. Därför är det vår plikt att reklamera.

Är plagget yngre än 2 år gäller dessutom konsumentköplagen. Ni har ju köpt ett vattentätt plagg som inte är vattentätt.
Därför kan ni faktiskt välja själv vad butiken skall göra:

- Åtgärda felet.
- Ny likvärdig produkt
- Tillgodokvitto
- Häva köpet (pengar i handen).

Gå till butiken, alltså.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips