G-TEX fråga.

Tjejens några år gammla Haglöf G-TEX byxor läcker i en söm. Min fråga blir därför; skall man impregnera om dem eller reklamera byxorna, och om man skall impregnera om dem vad för någon form av impregnering skall man använda sig utav?

Vid Reklamation skall man vända sig till Haglöf direkt eller skall man ta det med affären där man köpte dem?

Mvh Öhrn

Öhrn; sa:
Tjejens några år gammla Haglöf G-TEX byxor läcker i en söm. Min fråga blir därför; skall man impregnera om dem eller reklamera byxorna, och om man skall impregnera om dem vad för någon form av impregnering skall man använda sig utav?

Vid Reklamation skall man vända sig till Haglöf direkt eller skall man ta det med affären där man köpte dem?

Mvh Öhrn

Jag föredrar att använda impregnering som man tvättar in, vanligtvis Herdins Imprenex. Enkelt eftersom man ju ändå först måste tvätta byxorna, därefter kör man dem bara i maskinen igen men med impregneringsmedlet istället för tvättmedel (funkar men inte riktigt koscher enligt Herdins)

http://www.herdins.se/

Börja att reklamera i butiken, vill de inte kännas vid det hela så kontakta Haglöfs.

/mats

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Att impregnera om dem lär väl inte täta sömmarna nämnvärt - så reklamera! Det brukar oftast rekommenderas att man går dit man köpt dem. Om det är en butik som du har förtroende för så tycker jag att du går dit (alternativt ringer och kollar med dem), annars ring Haglöfs!
/Danne W

1: Konsumentköplagen 2: Gores garanti

Gore-tex-kläder som läcker skall givetvis reklameras.
Det är ju det vi betalar för!

"Guaranteed to keep you dry" är inte bara en slogan utan ett genomtänkt löfte som gör kläderna dyra. Därför är det vår plikt att reklamera.

Är plagget yngre än 2 år gäller dessutom konsumentköplagen. Ni har ju köpt ett vattentätt plagg som inte är vattentätt.
Därför kan ni faktiskt välja själv vad butiken skall göra:

- Åtgärda felet.
- Ny likvärdig produkt
- Tillgodokvitto
- Häva köpet (pengar i handen).

Gå till butiken, alltså.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips