Fungerande imskyddsmedel?

Jag behöver använda glasögon när jag åker skidor på längden, men det är ett elände med igenimmade glasögon. Någon som känner till ett fungerande imskyddsmedel? (Jag vill inte stoppa linser i mina Ögon!)
Anders

Saliv. Spotta, gnugga, skölj och torka. Effektivast, billigast och du har det alltid med dig. Kan det bli bättre? ;)

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
cayard; sa:
Jag behöver använda glasögon när jag åker skidor på längden, men det är ett elände med igenimmade glasögon. Någon som känner till ett fungerande imskyddsmedel? (Jag vill inte stoppa linser i mina Ögon!)
Anders

Jorå. Men jag vet inte om det funkar på glasögon. På MC-visir funkar det utmärkt. Där är problemet på våren och hösten att det immar igen när man stannar vid rödljus och det är lite kallare ute. Åk till din lokala MC handlare och kolla sortimentet och vad de rekomenderar.

Imskyddsmedel

Jag har provat olika imskyddsmedel. Det försvaret hade i slutet av sjuttiotalet när jag exerserade beväring, samt ett otal som olika optiker försökt pracka på mig under min glasögonkariär. Ett gemensamt drag har de alla haft, nämligen totalt obefintlig effekt.

när jag spelade hockey gnuggade man in schampoo i visiret för att undvika imma, du kan ju prova det med ett av glasen i glasögonen och sedan medela här på utsidan om det har någon effekt, jag mins inte hur bra det fungerade...

tandkräm funkar på cyklop, kolla annars i en dykshop. De brukar ha. Det borde ju funka på glasögon också.
//Niklas

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips