Funderingar om Ilaga

Inga större problem med veckopaddling

Hej,

Jag har en Tahe Greenland och den funkar om man inte har med för mycket ombyteskläder och en flickvän med en lite större kajak, Point 65 X-Lite, som kan ta de lite tyngre sakerna som vatten och proviant.

Vi har paddlat några kortare övernattningsturer typ 2-3 nätter och det är inga problem. Så en veckotur men några strategiska vatten- och matpåfyllnandsdepåer skall inte vara några problem, då man inte behöver mer utrustning om man paddlart i en vecka eller tre dar.

Men visst är Greenland en liten kajak så man får packa smart, lätt och räkna med att det kommer in en del vatten i sittbrunnen om man packar för tungt. Tahe Marins kapell till Greenland är rätt kasst och släpper in en del vatten. (Riktigt, riktigt dåligt faktiskt och jag fattar inte riktigt hur de tänkt där...)
 
reed

Jag har beställt ett Reed kapell till. Det fungerar riktigt fint. Jag har varit torr hitils på de turer och lek i surf jag har gjort.
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.