Frysa torkat?

Sigri Sahlin "Torkning av bär, frukt, grönsaker, svamp och örter" är definitivt den bästa boken på svenska. Den är mycket omfattande och går igenom alla olika livsmedel och hur de ev. skall förbehandlas innan de torkas.
 
KLAGER; sa:
Sigri Sahlin "Torkning av bär, frukt, grönsaker, svamp och örter" är definitivt den bästa boken på svenska. Den är mycket omfattande och går igenom alla olika livsmedel och hur de ev. skall förbehandlas innan de torkas.

Du har läst Puhonys bok också? För den går också igenom sånt där. Vissa grejer ska t.ex. torkas på hög temperatur (60-70 grader) några timmar, sen lägre (40-45) i 6-7 timmar och slutligen högre igen (60-70) i nån timme.
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
nermander; sa:
Du har läst Puhonys bok också? För den går också igenom sånt där. Vissa grejer ska t.ex. torkas på hög temperatur (60-70 grader) några timmar, sen lägre (40-45) i 6-7 timmar och slutligen högre igen (60-70) i nån timme.

Jag har båda två. Men det räcker ju att konstatera att

Karel Puhonys "Hälsoriktig konservering" täcker "inkokning, inläggning, saftning, jäsning, torkning, insaltning, frysning, rökning" på 224 sidor.

Medan Sigri Sahlins "Torkning av bär, frukt, grönsaker, svamp och örter" ägnar 152 sidor åt bara torkning!
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.