• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Friluftssinglar.

Ledartröja?

Verkar finnas intresse för sånt här men ingm som vill ta ansvaret att planera nånting...
Finns flera olika mailinglistor som ks anordna träffar med inriktning på friluftsliv, men det händer sällan något för antingen är folk upptagna eller så är det ingen som orkar ta taag i det.

Om man vill göra något vettigt av det så är det bästa att planer in en helg med aktiviteter och samtidigt se till att det finn möjlighet att vara social. Nu till hösten passar det rätt bra med att ha en helg med höstvandring. Man kan t.ex. ha ett basläger där man utgår från och gör dagsturer ifrån.

Dag 1
Vandring i skogen där man plockar svamp som sedan tillagas (gruppen lagar maten tillsammans) på kvällen och sedan avnjutes framför elden. För att göra det lite roligare kan man även basta, en bastu är inte svårt att göra i skogen eller så hyr man bara något gammalt scoutläger eller liknande som har tillgång till bastu.

Dag 2
Ytterligare en vandring i skogen, men denna gången kanske man har ett annat mål t.ex. någon fin utsiktplats, grotta eller liknande som kan vara intressant att undersöka.

Detta är bara ett exempel, finns mycket annat man kan hitta på som inte kräver så mycket. Meta istället för att plocka svamp, det kan alal göra och det är roligt och ger en god middag.

Saken är den att dt blir ofta roligare om man planerar lite än att bara sitta och grilla en korv i skogen. Sen finns även möjligheten att anordna kvällsträffar med olika föreläsare och liknande. Möjligeterna är oändliga, men någon måste ta p åsig ledartröjan och se till att det blir gjort. Jag kan gärna hjälpa till, men kan inte ta fullt ansvar då jag redan har fullt, men jag hjälper gärna till så mycket jag kan.
 
Friluftssingel med flickvän?

Får jag följa med?
Min flickvän vägrar friluftsliv, till min besvikelse och tvärtom :)

Är det tänkbart att räknas som friluftssingel då?

Per
 
Rosa tröja

Då föreslår jag helgen 2:e till 3:e september för gemensamma singelaktiviteter.

Om jag får in förslag på vad som är intressant att göra så håller jag i första träffen. Frågan är om det är en heldag, två heldagar eller två heldagar med övernattning som är intressantast. Svara i forumet eller skicka e-post till mig.

Vi syns i september - Mvh Casi

http://www.artmann.se
 
Re: Rosa tröja

casimir; sa:
Då föreslår jag helgen 2:e till 3:e september för gemensamma singelaktiviteter.

Jag är gärna med, men behöver bättre framförhållning än 2 v... Helgen 23-24 sep, 30 sep-1 okt? Tror på 1,5 dag (en dags helaktivitet + kväll/ev övernatt och fm).
 
Re: Rosa tröja

casimir; sa:
Då föreslår jag helgen 2:e till 3:e september för gemensamma singelaktiviteter.

Om jag får in förslag på vad som är intressant att göra så håller jag i första träffen. Frågan är om det är en heldag, två heldagar eller två heldagar med övernattning som är intressantast. Svara i forumet eller skicka e-post till mig.

Vi syns i september - Mvh Casi

http://www.artmann.se

Den helgen befinner jag mig någonstans i Jämtlandstriangeln. Den som vill möta upp är välkommen. :)
 
Eftersom vi är lite spridda över hela Sverige och folk verkar kunna lite olika tider kanske det bästa är att arrangera flera alternativ!?
 
linda.maria; sa:
Eftersom vi är lite spridda över hela Sverige och folk verkar kunna lite olika tider kanske det bästa är att arrangera flera alternativ!?

Låter som en bra ide. Den som kommer förbi Fjällklubbens stuga i KAtterjaure om en vecka får en whisky av mig.

Jag kan alltså inte om två veckor, men gärna senare.

Christian
 
annaepc; sa:
haskell; sa:
F.ö. är jag intresserad av singelmingelklubb, iallafall om det blir en lokalavdelning i Blöteborgstrakten. :)
Fredrik, startar du en så är jag på!

Blöteborgstrakten ja.....sitter just här och frågar oss om det är värt att åka ut i kajak denna blöta helg som vi planerat :(

Denna ide verkar annars trevlig.....Fredrik o Anna, har ni planerat något eller hittat mer goa glada gbg:are som vill ut?

Ha de!
 
Bivack; sa:
Denna ide verkar annars trevlig.....Fredrik o Anna, har ni planerat något eller hittat mer goa glada gbg:are som vill ut?
Räknas bokning av tvättid? ;)
Inget planerat för min del men jag gissar att det blir en Rävholmsträff (kajak) den första helgen i september även i år, eller? Jag kan väl ändå inte tänka mig att evenemanget skulle vara beroende av huruvida NPK har en fungerande långfärdssektion eller inte...
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
ninapenda friluftssinglar...vill ni klättra? Träffar 3
ypsilon Friluftssinglar / Göteborg Träffar 18

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.