• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Friluftssinglar.

Bra idé

Låter inte helt tokigt, jag vandrar på leder en hel del ensam o visst skulle det vara kul med några mera som har samma intresse....
Ann-Margreth (silwerwolf)
 
Tältning och vandring I Huddinge fred-lörd 24-25

Jag tänker tälta i ett tyst, vackert och lättillgängligt område vid Mörtsjön på fredag för att fortsätta vandringen till ett mål som utses på Lördag.
Om intresse finns kan jag nog ordna bastu vid Mörtsjön i Huddinge. Berätta om du tänker komma!
 
Ut i helgen 2-3 dec?

Nån som skall ut i helgen i Stockholmsområdet? Jag bor i Järfälla, men kan ta pendeln. Övernattar i tält eller vindskydd eller åker hem. Inte singel men vandrar gärna med någon i helgen.

Botero
 
2:e - 3:e dec

Låter helt OK för mig.
Preliminärt ja med andra ord.
Fler som har tid att hänga på om vädret verkar visa sig från sin rätta sida.

Mvh Casi
 
2:e - 3:e dec

Låter helt OK för mig.
Preliminärt ja med andra ord.
Fler som har tid att hänga på om vädret verkar visa sig från sin rätta sida.

Mvh Casi
 
Back i maskin

Jag måste backa ur pga jobbet. Helgkommendering utan pardon. Men jag hänger gärna på vid ett senare tillfälle.

Botero
 
Lördagsvandring+

Jag funderar på en vandring med flexibel längd 2-4 mil, delvis i krävande terräng, med många möjligheter till såväl avhopp som att köpa matsäck vid starten. Dessutom finns andra möjligheter, som middag på restaurang, bastu, övernattning i tält eller stuga, kajakpaddling och cykling. Allt efter stundens ingivelse. Bästa vädret på lördag, vilket därför blir dagen V. Som i vandring alltså.
Ja, också rumtiden, som avänds i rymdävenyrens anda.

Ta blåbuss 474 från Slussen mot Hemmesta.
Den går från Slussen 08:05
och kommer till Gustavsbergs centrum 08:28.
Vid Gustavsbergs centrum byter du till anslutande buss 428 mot Björkvik.
Den går från Gustavsbergs centrum 08:30.
Du är framme vid Brunn 08:40.

Jag kan äver tänka mig tidigare start om intresse finns. Det är också möjligt med två starttider och möte under dagen.

Restid 35 minuter.

Start på vandring: 08:50. Mål i Idalen Kl.16

Meddela om du kommer.
 
Nyår?

Hej! Med alla singlar som har följ dessa inlägg, kanske det finns några fler än jag som funderar på hur man ska fira nyår? Varför inte göra det i vintriga norrland med norrsken och lek i snön på dagarna? Typ Helags eller Abisko. MVH Johan
Ps. Östgöte med stor snöabstinens
 
Nyår.

Jag är med på att fira nyår utumhus. Det har blivit en tradition för mig. Dels för att jag tycker att det är ett härligt sätt att inleda det nya året, men också för att jag tröttnade på det vanliga nyårsfirandet för länge sedan. Jag leder gärna en övernattningstur på skridsko om det finns is. Annars kan vi ju vandra på en avskild, men lättillgänglig plats. Det är lite väl snöfattigt norrut och desutom inte så lättillgägligt.
Om jag får veta hur många som kommer, så ordnar jag någonting.
Arne.
 
Nyår i Skåne

Härnere i söder finns ännu ingen snö heller! Men kanske...
Idén med att låta nyårsdagen börja i ett vindskydd/tält/övernattningsstuga låter väl lockande? Och sagolika Söderåsen ligger 'nästan' mitt i landskapet - lätt att nå. Om intresse finns, så krafsa ihop ngn rad!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
ninapenda friluftssinglar...vill ni klättra? Träffar 3
ypsilon Friluftssinglar / Göteborg Träffar 18

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.