• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Friluftssinglar.

Re: främjartur!

Dodina; sa:
Bra initiativ men svårt att få till det med allas fullbokade kalendrar. min slutsats efter att ha läst tråden ett tag. Jag har samma problem som många andra här verkar ha - mina kompisar vägrar lämna asfalten. Suck. För flera år sedan insåg jag om jag någonsin skulle komma iväg måste jag göra det själv men i grupp och där är friluftsfrämjandet toppen. med dem har jag cyklat mtb, paddlat och åkt skridskor. De har redan planerade turer och bra ledare. varför uppfinna hjulet igen? och där är alltid massor av trevliga människor. varför inte ansluta till någon av deras turer? vi kanske ses där.

/kristina
Gick in på friluftsfrämjandets hemsida idag för att leta aktiviteter där. Det är väldigt varierande beroende på var i landet man finns. Stockholmsdistriktet hade hur mycket som helst medan det i Gbgdistriktet bara fanns 9 aktiviteter under resten av 2006, varav några var familjedag, barnskridskor, bytesmarknad i en skola... För mig som singel utan barn verkar det rätt meningslöst att gå med här...
Bodde jag i Stockholm hade det varit en annan sak.
 
Vandring Stockholm

Jag är med från Lördag :)

Vilken tid är tänkt, har inte kollat SLs faciliteter, men det avgör en del i mitt fall.

Åsa
 
Stockholmsvandringen

Jag tänkte också dyka upp på lördag morgon. Vilken tid ska jag komma för att vara säker på att ni inte gett er av?
9? 10?

Får jag välja så ses vi vid Tyresta By kl 10. Det skulle förenkla transporten dit då SL har börjat köra den turen.

Ser fram mot att komma ut och traska lite.

/Johan
[Ändrat av johre 2006-09-27 kl 22:22]
 
Hjulet

Dagens hjul har utvecklats sedan det första uppfanns. Den här varianten finns inte ännu, men kan kanske infogas i frilufts-organisationerna så småningom.
Mot bakgrund av att singellivet blir vanligare och att friluftslivet står inför en kris, Behövs fler initiativ.
Arne.
 
Angående vandring i Göteborg på söndag

Hej på er!

För mig låter förslaget att vandra runt Mölndal helt ok! Det lät också bra att om man känner för det kan gå delar av sträckan. (var länge sedan jag var ute på någon längre vandring, så jag vet inte riktigt hur dagsformen är! ;)
Hur många verkar det bli som hänger med på söndag?

hej så länge!

mvh

Marika
 
Karta...

Marik-a; sa:
Angående vandring i Göteborg på söndag

Hej på er!

För mig låter förslaget att vandra runt Mölndal helt ok! Det lät också bra att om man känner för det kan gå delar av sträckan. (var länge sedan jag var ute på någon längre vandring, så jag vet inte riktigt hur dagsformen är! ;)
Hur många verkar det bli som hänger med på söndag?

hej så länge!

mvh

Marika
Hej!
Hänger också på för Sandsjöbacka. Har idag varit in på turistbyrån och införskaffat mig en karta, så jag vet lite mer var man kommmer att hamna :)
Kanske kan vi köra ungefär som de hade gjort på andra turen, dvs starta i Mölndal vid elva, ta med egen matsäck och helt enkelt se hur långt o länge vi tycker passar. Hoppas på inte alltför mycket regn...
 
Re: Göteborg / Mölndal på söndag

ypsilon; sa:
Hej,

jag hänger också gärna med en sväng kring Mölndal på söndag.

Har aldrig varit på den delen av Bohusleden,
men har hittat en PDF-Karta över den biten:
http://www.tanum.se/download/18.95a253104d3e4a27f80002365/Etapp+1+och+2.pdf

/Malte.


[PS: Hela Bohusledens beskrivning går att ladda ner via Tanums Turistbyrå:
http://www.tanum.se/vanstermenykomm...d/bohusleden.4.95a253104d3e4a27f80002328.html d.s.]

Hmm, fast Sandsjöbacka ligger sydväst om Mölndal. I reservatet går Sandsjöbackaleden mellan Askim o Kungsbacka. Bohusleden går på östra sidan. Man kan ju iofs gå där också...
Hittade några alternativa kollektivtrafikvarianter för Sandsjöbacka med startpunkter:
1. Askims Svartmosse (buss)
2. Billdal/Bräckan (buss)
3. Kållered/Bölet (buss)
4. Mitt i reservatet mellan Lindome o Lindås (tåg+buss)
5. Kungsbacka/Kyrkobyn Dale (tåg+buss)
 
Kul

casimir; sa:
Preliminär tidtabell är kl 16.00 på fredag, 10.00 på lördag resp söndag.

Jag återkommer med turlista från SL imorgon.

-Jag dyker upp i Tyresta, dvs vi kanske ses redan på bussen. Om det inte är för sent, Casimir, har du ett extra liggunderlag? Kollar sidan i eftermiddag, om jag inte ser ngt från dig fixar jag ett på annat sätt.
Skulle kunna bära med ett Trangia-kök, men inte om jag inte måste...

Mvh Åsa
 
Re: Hjulet

Arne L; sa:
Dagens hjul har utvecklats sedan det första uppfanns. Den här varianten finns inte ännu, men kan kanske infogas i frilufts-organisationerna så småningom.
Mot bakgrund av att singellivet blir vanligare och att friluftslivet står inför en kris, Behövs fler initiativ.
Arne.

Jag har inte lyckats hitta yahoo-gruppen. Hoppas att ni får en trevlig helg :)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
ninapenda friluftssinglar...vill ni klättra? Träffar 3
ypsilon Friluftssinglar / Göteborg Träffar 18

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.