Friluftsliv i Östergötland

Det låter som en jättebra planering. Jag törs nog säga att jag hakar på på vandringen nu. Det verkar ordna sig med utrustningen. Det ska bli skitkul :)
 
Östgötaleden är riktigt fin och startar man vid Graversfors och går via Mela mot Stora Älgsjön är det 1,5 mil fin vandring. Vid St Älgsjön så finns det ett dubbel-vindskydd för övernattning.
 
xtrem: Tack för tipset, det låter som ett bra förslag!
Vad tror du om att på hemvägen vika av nordväst från Mela och gå Östgötaleden mot Närka och därifrån söderut, precis väster om sjön Närken tillbaka till Graversfors? Det är ju oftast trevligare att inte gå samma väg tillbaka...
 
Viker man av från Mela lite NV så fanns där snitslad stig förr, vet inte om de målat på nån markering. Då kommer man mot Övre Glottern och reservatet som är en riktig höjdare. Skogen runt Herrgölarna är lika fin den och med karta och kompass så tar man sig fram vart som.
 
Hoppar in lite i ämnet. =)

Tjenare!
Jag bor också i Norrköping och är väldigt grön på det här med vildmark, och hade jag kunnat hade jag också gärna hängt på. Mest för att försöka hitta lite likasinnade.

Men det jag kan göra att att säga Hej till er här, och hoppas att man kan haka på någon annan gång, samt ge ett litet tips.

För någon månad sen var jag ute och knallade Östgötaleden runt. Man parkerar och både börjar och slutar vid Villa Fridhem. Med en kortare lunchpaus tog det exakt 8 timmar att gå runt den 19 långa kilometer vandringen, bitvis lite hårdare terräng, men som sagt, jag är väldigt grön på det här,
Jag bifogar en länk som ni kan titta på.

http://www.upplev.norrkoping.se/wp-content/uploads/2015/03/vandring_webb.pdf

Men som sagt, vore kul att hänga på vid ett senare tillfälle.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...