Friluftskläder till vardags

Har senaste 6-7 åren börjat använda friluftskläder till vardags oxå,först blev de skilja o sen byxor och nu även kängor om de regnar.. på vintern har jag kängor jämt..

Nu har tjejen tröttnat totalt,hon tycket att jag ser jämt ut o va på väg ut i skogen fast vi ska bara handla el liknande..

Här om dan räkna hon att jag hade 11 skaljackor och 4 skalbyxor,10 så kallade vandring/friluftsbyxor.. 6 fleecejackor.. ja joo!! de är väl bara friluftskläder jag köper nu för tiden för dom är så sjukt mkt skönare o behagligare..

Någon annan som känner igen sig :)
 
hahahah låter som en beskrivning på mig! Flickvännen varje gång vi ska gå på bio eller vad som helst "kan du inte ta på dig ett par jeans" Nej tack, det här är mycket bekvämare och bättre fickor också :) Om det blir varmt kan jag öppna vädringsluckorna. Win-win!

Sen tycker jag att de är väldigt snygga också. Det var flera år sedan jag köpte "vanliga kläder" friluftskläder är bättre.
 
Tjejen förstår och har blivit smittad

Haha. Ja jag känner igen mig. Som tur är för mig så är tjejen min på samma sida.
 
Jag har ju ett jobb där det är tillåtet (och faktiskt väldigt praktiskt) att klä sig i "runt-i-naturen-kläder". Men ibland ledsnar jag och tar på mig vanliga kläder, för ute har man ju ändå överdragskläder tänker jag.

Ha ha, och jag håller med - man kan klä sig för olika tillfällen. Friluftsbyxor och fleece kan vara ursköna plagg, och all heder åt "tisha och kallingar", men på fest åker finkläderna på. =)

Men visst, mina "lättvandrarkängor" har jag haft hela vintern jag med, även till kjol. Och Teva-sandalerna kommer att förgylla sommarklänningen fint.
 
Jag jobbar mitt i Stockholm och kör hyfsat ledigt men jeans är nedre gränsen för mig på mitt kontorsjobb. Har varit P för shorts på jobbet sommartid då vi har kunder, i kostym, på besök då och då. Ska jag vara ärlig så tycker jag att det är lite tecken på dålig koll om man går på bio eller restaurang i skogsmullekläderna. Att dra till ICA är en annan grej. Kör själv gärna i friluftskläder på fritiden men kanske inte på stan.
 
män i kostym ljuger - lita aldrig på dom: banktjänstemän, politiker, försäljare, kinesiska maffian, mäklare, etc.
Klä er hur ni vill. Ingen borde bry sig - än mindre era flick- o pojkvänner.
 

avslutad210712

Gäst
Jag äger faktiskt två par jeans och ett gäng skjortor så jag äger inte bara friluftskläder.

Å andra sidan innebär det såklart inte att jag använder jeans och skjorta speciellt ofta :)

[Ändrat]

Tidigare jobbade jag på ett universitet och där var klädstilarna "rätt" varierande både på studenter och anställda. Där jag jobbar nuförtiden är det en enda person som är klädd i friluftskläder - gissa vem.
 
Ska jag vara ärlig så tycker jag att det är lite tecken på dålig koll om man går på bio eller restaurang i skogsmullekläderna.

Tur att du inte är min partner då! Men om du mot förmodan skulle träffa på mig på bio eller restaurang så får du väl blunda om du ser mig ;)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
disgruntled Basgarderob friluftskläder? Kläder 3
KLAGER Förekomst av fluorkarboner i friluftskläder Kläder 9
jlw En uppsättning friluftskläder för alla årstider. Kläder 35
Smogz Friluftskläder för barn Kläder 11
Ringblom Ökat utsläpp av silver från friluftskläder. Kläder 2
Mi-Marie Friluftskläder för barn Kläder 8
kopano Gifter i friluftskläder Kläder 15
Bo L Tips på friluftskläder, vår sommar Kläder 8
canis lupus Billiga friluftskläder Kläder 0
Antibakteriella medel i friluftskläder Kläder 2
niklaz Byxor med skalmaterial till knäna endast? Kläder 9
Plogg High eller mid skaft till nya lundhags? Kläder 11
holetaker Utmanare till Carinthia? Kläder 6
pr33d Hitta ersättare till favoritunderstället Kläder 31
museo12 Tjockare alternativ till Fjällräven high coast-byxor? Kläder 0
Consultra Önskar tips på regnkläder till tonåring Kläder 3
Elvah Finmaskiga liners till höga kängor? Kläder 4
AnnaMiaMaria Skidbyxor till kort och tjock Kläder 4
Alucardi Lundhags skalkängor tips nu till vintern Kläder 19
bjornhallberg Jacka och Shorts ersättare till ITAB Jokk och Traveller Kläder 1
Cacan Ny "Krok" till kängor Kläder 6
Jackiie Första paret enklare kängor till pojkvännen - XXL? Kläder 11
AnteÅ Krokar till byxor Kläder 9
Miroslav Jacka: Alternativ till Lappland jacka i G-1000? Kläder 12
Etriol Vad är fjällrävens fickor till för? Kläder 7
AnteÅ Lim till Gore-Tex-jackor Kläder 3
B.M.F Sockor till vandringskänger Kläder 42
gabrieljsson Hjälp med komplett utrustning till nybörjare Kläder 3
Johan123 Friluftsbyxor som går att vika/rulla upp till shorts-längd (ej zip-off)? Kläder 7
Bondmoran Gaiters till vandring Kläder 14
GeorgM Foder till skalkänga modell Lundhags Jämtkängab Kläder 3
kit Vandringskängor till små barn Kläder 2
Silver Fang Vilken mössa och vantar till vandring Kläder 14
Silver Fang Vilken underställ till vandring Kläder 18
bico Sulor till Lundhags-kängor Kläder 7
doomus Alternantiv till Salomon XA Pro 3D? Kläder 2
tlundberg Alternativ till Lundhags Tanner Chukka Kläder 36
andersmossing Alternativ till Fjällräven Greenland Kläder 43
CFJ Inlägg till vandringskänga Kläder 4
Smogz Alternativ till fleece Kläder 32
Stadsmulle Hjälp en nybörjare överleva Kebnekajse, klädpacklista till rimligt pris Kläder 4
Caminista Vilken slags byxa till fjällvandring? Kläder 5
Sarvi Trekvartslång zip-off byxa till sommaren? Kläder 2
mBengtson Alternativ till hardshell/skaljacka? Kläder 20
erephus Motsatt alternativ till Fjällräven Vidda - G1000 Kläder 9
Viktorious En skaljacka som passar till det mesta Kläder 64
seasteel Byxor till sen höst/vintervandring? Önskar förslag på Budgetalternativ? Kläder 21
Adventurejonas Nya byxor till vintern Kläder 3
Gråbuse Alternativ till skalkängor - är de alla så hårda? Förträngningar i nerver? Kläder 26
moa_k40 varm tröja till fjället sommartid Kläder 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.