På båtmässan i Göteborg idag, Besökte jag Sportmanships monter. Där kunde man testa Friluftskartan Pro på en uppkopplad dator. De berättade att GÖTALANDSDELEN började distribueras i fredags alltså den 4 Februari. Antagligen släpper de Svealand i samband med Båtmässan i Älvsjö (mitt eget antagande)
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Friluftskartan Pro släppt!
- Trådstartare troell
- Start datum
Det börjar brännas.
-Och som vanligt, ingen info på deras hemsida.
-Och som vanligt, ingen info på deras hemsida.
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
avslutad210712
Gäst
Skall
de släppa delarna i samband med lokala mässor lär vi väl få vänta på Norrlandsdelen tills NOLIA-mässan vilken brukar vara i början på augusti
de släppa delarna i samband med lokala mässor lär vi väl få vänta på Norrlandsdelen tills NOLIA-mässan vilken brukar vara i början på augusti
avslutad210712
Gäst
Mezzner; sa:Nejnej, din del kommer att släppas vid nästa sameting!
![]()
Då jag icke är medlem i någon sameby så lär jag enbart få använda den med speciellt utvald gps-guide är jag rädd för
avslutad210712; sa:Mezzner; sa:Nejnej, din del kommer att släppas vid nästa sameting!
![]()
Då jag icke är medlem i någon sameby så lär jag enbart få använda den med speciellt utvald gps-guide är jag rädd för
FriPro bygger på terrrängkartans databas medan FriOld bygger på vägkartan. Du får fyra gånger mer information i en karta som utgår från databasen för 1:50 000 istället för 100 000 eftersom du har fyra gånger mer yta att lägga ut informationen på (något förenklat).
För övrigt har Sportmanship bra bildmaterial från både gamla och nya kartan på sin site.
För övrigt har Sportmanship bra bildmaterial från både gamla och nya kartan på sin site.
Norrland fanns med på båtmässan
Där fanns i all fall kartonger till alla fyra områden uppställda.
Tittade på området runt Abisko, så den fanns i alla fall i verkligheten!
Biiligare än landet i RIK-format med Kartex men 4*1690kr för något som endast går att installera på två mottagare är för dyrt för min plånbok.
/Andreas
Där fanns i all fall kartonger till alla fyra områden uppställda.
Tittade på området runt Abisko, så den fanns i alla fall i verkligheten!
Biiligare än landet i RIK-format med Kartex men 4*1690kr för något som endast går att installera på två mottagare är för dyrt för min plånbok.
/Andreas
Friluftskartan Pro installerad
Jag har efter några timmars användande av Friluftskartan Pro startat en ny tråd om utvärdering av Friluftskartan Pro.
http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=36417
Per Brune
Jag har efter några timmars användande av Friluftskartan Pro startat en ny tråd om utvärdering av Friluftskartan Pro.
http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=36417
Per Brune
Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg