friluftsintresserade med barn sökes

Jag och min dotter 9 år söker nya vänner, gärna ensamstående som jag, vi vill ut mer och gillar det mesta men vi vill vara fler.
Vi gillar att åka skidor åt alla håll, sitta och mysa vid nån eld, klättra.
Vi skulle gärna lära oss att rida.Listan kan göras lång.
Vi funderar på att åka till grövelsjön i vinter och göra en skidtur.
Hör av er om ni är sugna
sol i sinne

Jag är också intresserad av att frilufta med andra som har barn.
Min son är dock bara 3,5 år men han är ganska van vid friluftsliv. Vi har fjällvandrat tre gånger redan i Grövelsjön- det skulle vara kul med en vintertur där. Är även intresserad av turer i naturen kring Stockholm med vandring och eldning till exempel.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
kul med ett så snabbt svar, jag bor i närheten av tyresta, men är nyfiken på nackaresarvatet och ersta, vore kul att ses. Kanske kan vi bli några till om ett tag?

Ja,det vore kul att ses, hoppas också att vi blir fler. Jag brukar ofta vara ute i Nackareservatet eftersom jag bor alledes intill det vandrar varje vecka både med och utan son. Det är underbart att ha så fin natur så nära. På vintern kan jag åka skidor hemifrån ytterdörren och ut.
Tyresta Nationalpark gillar jag också. Vi har gjort turer dit och vandrat Urskogsstigen bland annat, eftersom den har varit lagom för en 2-3 åring.

Vi också

Hej på er
Jag och även min son på 5 år (tar mig friheten att tala för honom) skulle vilja träffa likasinnade.
jag vill hemskt gärna upp till fjällen, åka utför, kanske gå på ur. Blir mycket roligare om man kan dela upplevelsen. Bor i Västerås.

Lasse

Likaså vi

Vi är en familj på tre som precis har flyttat till Stockholm/Skarpnäck och söker nya bekantskaper där friluftsliv är ett gemensammt intresse. Vi har inte varit ute speciellt mycket med vår son (snart 3 år), det har blivit några kanotturer med övernattning i tält. I sommar planerar vi en kortare kajaktur för att se hur han gillar detta. Skulle vara kul om någon mer familj vill göra oss sällskap.

/Jörgen med familj

Jag har två små kottar som fyller 3 & 5 efter sommaren. Vi vill gärna ha sällskap av fler som gillar att gå i skogen och fika, elda, grilla etc... : ) Även om vi ofta är i Tyresta så utforskar vi gärna nya ställen runt om hela Stockholm.

Träff?

Jag har en femåring, sex efter sommare, som är relativt skogsvan men inte campingvan. Vi bor i Björkhagen/Kärttorp och är i skogen varje helg (Nacka reservatet). Kanske kan man möta upp en dag och se om tycke uppstår?

Jag bor i Bagarmossen och har en dotter på 5 år 6 år efter sommaren :) och en son på 2,5 år.
Vi brukar ofta vara i Tyresta och Hanveden-Paradiset. Vore kul om vi kunde
teama ihop oss någon dag.

/Ringblom

Hej!

Jag har en kille på 9 år och vi bor i Göteborgs området...Finns det någon nära här så vore det kul att höras! :) Jag vet inte var du bor men de flesta verkar bo i Stockholms området. :p

Ha det bra!

Hej!

Jag har en kille på 9 år och vi bor i Göteborgs området...Finns det någon nära här så vore det kul att höras! :) Jag vet inte var du bor men de flesta verkar bo i Stockholms området. :p

Ha det bra!

Halloj, Känner igen dig ;)
Här en till i gbg med en 4åring, tycker om vandringar, klättring m.m. lilltjejen följer med på det mesta.
Mvh
Fredrik

Ja vi kanske får göra något ihop med kidzen?
Vandra lite och grilla lite korv vid en sjö?

Mina tjejer är 10 och 12 år

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips