• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Frilufts-kompis i Norrland?

Vi tog ett beslut ikväll att ställa in den vandring som vi här i Skellefteå funderade på att göra i helgen.
Vi drog väl igång det här lite väl sent på hösten, men kanske kan det bli nåt av till våren!

mvh

Robert
 
Kan annars tipsa om att kyrkstigen är otroligt vacker så här på höstkanten (har gjort den på sommaren också). Jag sprang sträckan förra helgen och tycker den är finare nu på hösten än på sommaren.

Men se upp för alla gamla (halvblinda) älgjägare som springer omkring i skogen med bössan i högsta hugg! =)

//Micke
 
Piteå...?

Ser med lite avund *ler* att ni verkar ha blivit ett gäng från Skellefteå-trevligt!

Undrar om det finns några aktiva Piteå med omnejd??

Själv flyttade jag upp hit till Piteå i våras och det skulle vara kul att träffa likasinnande, diskutera/planera utrustning-turer/sommar/vinter osv!

Ser med spänning fram emot vintern och att pröva på lite vinterturer och övernattningar!

Mvh Anders
 
Anders!
- det är ju inte jättelångt till Ske-å heller, gör vi någon längre tur kan du ju haka på! -Vi har väl inte helt lagt ned tankarna på vandring i höst heller men just denna helg verkade vädret inte bli jättekul, men det kan ju bli någon fin solig och frostbiten helgdag framöver. vi har även en tur på 18 km i tankarna som startar centralt i ske-å (vid campingen). leden heter mineralleden. -eller tänk om det blir fina skridskoisar i år???
Nån som kanske har sprungit, vandrat eller cyklat Mineralleden?
 
Kanon!

Det låter kul, hänger gärna med på en liten helgvandring här framöver.. Skridskor har jag dessvärre aldrig åkt, men kanske inte för sent att börja :)?

Kul!!

//Anders
 
Dom stora snömängderna uteblev i helgen iaf., så än är det ju inte helt kört för en höstvandring! :) .
Blir det ingen vandring i höst, så har vi ju en lång vintersäsong framför oss!

Vill man öva upp sin skridsoåkning, så brukar dom ploga upp en bana för långfärdsgriller ute på Kågefjärden.
 
Kust is..

Tänkte bara hålla mig ajour med Skellefteå gänget, har ni något planerat här framöver?

När isarna har fått frysa på är jag sugen på att åka skidor efter kusten 2-3 dagar.. Lite vinterövning, hur låter det..?

//Anders
 
hej!
tycker du att det blivit tyst? -tror inget är planerat vad jag vet, plötsligt kom ju vintern och vandringen blev inte av. Har själv varit genomförkyld i flera veckor, men nog tror jag att det skulle gå att få med folk på någon skidtur! Fast innan jul känns det väl bara som ett kompakt mörker, och än ligger väl ingen is? För tillfället får man väl satsa på mer inomhus betonat, här regnar det rätt bra idag:(
 
Kul att det finns vilja hos folk här uppe också att dra ihop ett gäng. Man blir ju lite avis på stockholmarna som verkar vara hur många som helst när det gäller att hitta på nåt...

Skellefte är ju ett trevligt ställe och jag skulle kunna tänka mig att hänga på om det planeras för någon mer konkret aktivitet. Jag bor i Umeå men kommer från Piteå så man passerar ju "staaan" lite då och då...
 
trådarkeologi..

Nu kanske tråden anses död och begraven, men det skiter jag nog i helt enkelt.

Jag är iaf 19 och väldigt nybliven frilufsare, en gud vilka planer som florerar i mitt huvud.
Bor i umeå..

Och det skulle vara väldigt roligt att ha nån att leka i skogarna med.
Har väl inte riktigt hunit hitta vad jag vill göra, och har väl mest bas-utrustningen.
Så vandring, och kanske turskidåkning är väl det jag pysslar med, eller planerar att pyssla med.
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.