• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Frilufts-kompis i Norrland?

Dagarna går...

allt för snabbt... och denna vecka är lite körig. Kanske nåt i helgen, nån liten skogstur eller bara en fika för att planera större äventyr?
 
Ja tiden går och livet är kort, hur ska man hinna göra allting??? Jag har också ganska körig vecka i veckan men nästa vecka ser det betydligt ljusare ut. I helgen är jag nog borta och jagar (men det är inte riktigt klart ännu) men hur som helst skulle vi kunna ses söndag eftermiddag. Vad tror du om det?

/Mona
 
söndag eftermiddag låter helt ok, vad jag vet så här långt. Visst var det bara vi från ske-å? -då får vi väl fundera på om det går att klura på någon aktivitet som fler kan haka på.... fast snart blir en rätt trist säsong, innan snön ligger ordentligt.. vi kan ju höras på telefon, ta en fika iallafall eller är vädret ok kan man ju ta nån tur ut...meila så får du mitt mobilnr
/karin
 
Ännu en från ske-å

Jag hakar gärna på söndag em. Är det inte alltför ruggigt väder, går det ju att ta en runda till fots längst älven.

Hör gärna av er på mailen!

/Robert
 
hej!
kul med några fler som är sugna på att haka på! Jag och Mona sa att vi skulle höras på telefon, men kanske vi kan bestämma nåt -gärna nåt ute:) om det bara är någorlunda väder. Jag har inte tillgång till min meil på helgen men ett ställe att ses på kanske?, så får vi se vad det blir eller??
 
Det är ju inte så lätt att veta vad olika personer vill hitta på, så det är nog bara att göra det så enkelt som möjligt. Träffas man, så är det ju enklare att komma fram till nåt.

Jag åker ut till stugan lördag fm, men är tillbaka på söndag em.
Svänger förbi parkeringen Rovön söndag 15.00. Vinröd Audi Avant.
Om ni kommer fram till nåt annat på telefon kan ni ju skriva en rad här.

Vädret ser iaf ut att kunna bli hyfsat på söndag. :)

/Robert
 
e-magnus; sa:
Blev det någon sammankomst under helgen??
Japp, jag, Karin och Mona gick en runda längst Skellefteälven och pratade om lite olika aktiviteter.

Det ser ut att kunna bli en endagsvandring helgen 21-22 oktober. Vi hade tänkt gå en del av Kyrkstigen(en gammal vandringsled mellan Burträsk och Skellefteå). Dag är som sagt inte bestämt ännu.
 
Kul med svar!

Jag hade nästan glömt bort att jag lagt ut min efterlysning och det var ett bra tag sedan jag var ute på sidan så jag visste inte att jag fått SÅ många svar.JÄTTEKUL!
Själv bor jag i Storuman så om nån bor i närheten vore det ju roligt!Kommer ursprungligen från Bjurholm, 6 mil fr.Umeå, så jag vistas en del där också.
Finns det någon med en bra idé på en utflykt så kanske jag kan hänga på?

Många hälsningar/Nina
 
Re: Kul med svar!

aninmo; sa:
Jag hade nästan glömt bort att jag lagt ut min efterlysning och det var ett bra tag sedan jag var ute på sidan så jag visste inte att jag fått SÅ många svar.JÄTTEKUL!
Själv bor jag i Storuman så om nån bor i närheten vore det ju roligt!Kommer ursprungligen från Bjurholm, 6 mil fr.Umeå, så jag vistas en del där också.
Finns det någon med en bra idé på en utflykt så kanske jag kan hänga på?

Många hälsningar/Nina

Jag följer gärna med er på någon liten småtur kommande sommar då jag för första gången kommer åka upp till norrland :)
Hoppas denna tråden inte är död då! :)

Mvh
Christopher
 
Jag tycker det är roligt att gå upp på fjälltoppar och sitta och fika en stund. Har funderat lite på Ryfjället - men 1000 höjdmeter uppåt på en dag kanske är mycket?

Det finns ju fler berg, så jag är öppen för idéer. Andra aktiviteter i inlandet är jag också öppen för.
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.