Freia Regia Solbaer toddy /Toro Solbaer toddy

Hej på er,

Efter att ha sökt efter gamla trådar i forumet så inser jag snabbt att jag inte hittar någon relevant (aktuell) info som svarar på min fråga.

Jag eftersöker möjlighet att köpa Freia Regia Solbaer toddy /Toro Solbaer toddy men produkten verkar finnas i svensk dagligvaruhandel.
Hittar endast en sajt på nätet där jag kan köpa produkten och få den fraktad till Sverige: https://norwegianfoodstore.com/ men med frakt så är man nästan uppe i 400 kr. Lite väl dyrt.

ToroSolbaertoddy.pngFreiaSolbaerToddy.jpg

Tänkte kolla om det finns nån här i forumet som vet om det går att köpa denna finfina produkt till ett mer rimligt pris på nätet och få den fraktad till Sverige? Alternativt om vi har någon snäll Utsidan-användare som bor i Norge och skulle kunna hjälpa till med inköp och frakt till sverige?

Tusen tack på förhand!

Mvh,

Sebastian E
 
Jag bor i Norge, men har ingen planerad tur till Sverige för närvarande...Svårt de där med å kryssa gränsen nu. Utlöser karantän begge vägar antar jag. Men för eller senare skal jag hem till Sverige/Halmstad från Oslo. Privat frakt från Norge kostar 2 kg 230 kr...
Borde gå att hitta motsvarande «Svartvinbärsdryck» i Sverige? Sökte snabbt och fann följande produkt som borde motsvara Solbær Toddy..(?). Finns säkert mer om man letar.

 
Jag bor i Norge, men har ingen planerad tur till Sverige för närvarande...Svårt de där med å kryssa gränsen nu. Utlöser karantän begge vägar antar jag. Men för eller senare skal jag hem till Sverige/Halmstad från Oslo. Privat frakt från Norge kostar 2 kg 230 kr...
Borde gå att hitta motsvarande «Svartvinbärsdryck» i Sverige? Sökte snabbt och fann följande produkt som borde motsvara Solbær Toddy..(?). Finns säkert mer om man letar.

Hej Emil,

Tackar för snabbt svar. Ja det är så klart lite svårt att ta sig över gränsen nu av förklarliga skäl som du säger. Det enda som jag hittat är just den du tipsar om och den är dessvärre sådär, inte alls lika bra som de norska motsvarigheterna (en annan nackdel är att den endast kommer i storpack á 1 kg).

Ja, frakten verkar hamna där du säger, vilket gör att det blir väldigt dyr "soppa"..

Mvh,

Sebastian E
 
Hej jag blir så nyfiken, vad är det för produkt och vad gör den så speciell?
undrar en som gillar svarta vinbär i alla former
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.