Framförhållning taxi i tjåmotis?

Hej
jag skall upp till Aktse i V31, jag skulle vilja veta hur lång tid innan jag bör boka taxi hos Harry Skarin och Lennart Lenta?

//Jocke (som bara väntar.....)

Hej
jag skall upp till Aktse i V31, jag skulle vilja veta hur lång tid innan jag bör boka taxi hos Harry Skarin och Lennart Lenta?

//Jocke (som bara väntar.....)

Lennart Läntha kör varje dag (förutom måndag) några fasta tider och går att anropa med kom-radio från båtlänningen, så någon förvarning behövs inte där.

Vad gäller Harry så behöver han nog inte mer än en vecka i beredskap (i alla fall behövde han inte det då jag tingade skjuts med honom 2006). Men han tar gärna emot bokningar.

Trots att det knappt någon förvarning eller bokning behövs i normala fall, kan det ändå vara en idé att undersöka om normalläge råder. Sjukdom eller annat kan ju kanske ställa till det med transporterna under perioder. Dessutom är det alltid tryggt att veta att ens ankomst är emotsedd.

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Tack och bock!
Jag var lite osäker på hur lång tid innan man skulle "förvarna", vid sökning här skrev nån att det räckte att knacka på hos Harry när man kom, andra hade kontaktat honom ett par månader innan. kan vara liite svårt att veta vad som är brukligt. :)

//Jocke

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips