Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Har en Kajak i södra sverige (göteborg) och skall ha upp den till Luleå! Hur gör man detta billigast och enklast? ASG var ju inte direkt billiga, lätt men stor --> den motsvarar en pall på ca 300kg=3000 kr!!!
Skall det vara billigast att hyra en bil enkel väg och köra upp den?
Kolla med någon stor flyttfirma utifall de har nån ledig plats. Helst då med någon firma i Luleå som kanske kör tomt hem eller plockar upp lite smågods.
Sen finns det ju andra än ASG också som kanske går att resonera med.
I Kanot-nytt så annonserar ju ett flygbolag att dom gärna fraktar kanoter. Kolla!
Hur får återförsäljare i Luleåtrakten hem sina kajaker? De kan ju knappast betala tusentals kr per kajak! Min idé är att du kollar med några återförsäljare.
Kolla med Fraktarna. Jag har precis sålt en forskajak till Funäsdalen, och bor själv i skåne. Köparen fixade frakten med hjälp av fraktarna. Innan dess hade jag kollat lite med expressgods m.m. Men många var hutlöst dyra medan andra tyckte den var för stor.
Bussgods fraktar hyfsat billigt. Jag har skickat 10 kilo och det kostade 90 kr. Men om man räknar om till volym på en plastkajak kanske det inte blir SÅ billigt. Testa och hör med dem!
skickade en kajak förra veckan från umeå till göteborg
med ASG. kostnad 200:- + moms.
förmodligen är det sträckan umeå - luleå som kostar
de resterande 2800:-... eller kan det bero på att kajaken var av modell fors...?!
dessutom är det ju nedförsbacke mellan umeå och göteborg, om man skall lita på jordgloben.
mvh / ASG - chefen
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...
Näst sista etappen! Mer om det snart. Men först ngt om ngt som ligger varje turåkare varmt om hjärtat: mat!
På de flesta depåstopp har det funnits ...
1 kommentar
Det handlar inte bara om lättare utrustning; det handlar om att välja det som verkligen betyder något för ditt äventyr, sortera bort saker som inte ...
1 kommentar