Fråga

En kvarts googling senare tycker jag det verkar som en rätt sjysst säck. Det verkar som en lirare på fjellforum kånkat runt på 35-40 kilo hjortkött, strongt jobbat, av både honom och ryggsäcken. Har du en till övers eller?

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Nej en kamrat till min fann en på sitt vindskontor och frågade mig.
Klok ram med hylla nertill, ser välgjord ut, en lockficka, två små sidofickor med snölås, skidkanaler bakom, skidremmar, ett rejält hål med snölås. Plastfix till remstramarna annars metall och rejäla band, men tunna axelremmar a la gamla FR samt dito tunnt höftbälte, fäste a la HL. Vet någon rymd och fabrikationstid?
//J

Norrøna svarande

"Hejsan, Beito 2000 var en packrammesekk(meissekk) på 80 L volum i nylon, den tilverkas tidlig på 80 tallet.

Mvh Norrøna
Børre"

Mao en 2,2 kilos 80 pluslitare.
//J

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips