Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Fråga ang.Fjällräven Kajka?
- Trådstartare pelka
- Start datum
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Det ser inte bra ut. Att ställa frågan hos producenten verkar välgrundat. Skall det vara våningar i säcken så bör de fungera väl.
På den här är det dragkedja och på min Norröna är det tätt. På Haglöfs Matrix är det halvöppet mellan. Verkar misstänkt att det kan vara en designgrej iom att det är fyra hörn som är öppna. Angående tältstänger: observera att både jag och Pelka har 100-liters så i den behöver man inte montera ner 2-3 personers tält utan kan stoppa ner dem inatkta 
Jag har ingen Kajka själv, men min ryggsäck har löstagbar mellanbotten och där ser det ut ungefär sâdär.
HAr inte bestämt mig för om det är bra eller dâligt. Jag har aldrig smâprylar löst ändâ.
Skulle kunna vara en fördel om man vill ha tältstängerna stâende i säcken.
I en amerikansk länk skrivs det om "Drainage holes are in the bottom of both sides of the divider". Kanske det är tanken? http://www.woodlife.co.uk/category/carry/ (Obs, texten handlar inte om Kajka trots att den finns på bild).
Maila Fjällräven och fråga. Jag är själv intresserad men har inte min säck åtkomlig för koll, i magasin just nu. Jag vill själv att även småprylar och tältstänger håller sig på rätt sida av facken.
har skickat ett mail till fjällräven får någon dag sen men ´har inte fått svar ännu
jag har packat ryggan (ska iväg till fjälls snart
/pelka
Senast ändrad:
Jag har en Kajka och har också märkt dessa hål i min väska. Det ska nog vara så.
Tyvärr vet jag inte vad hålen är till för. Hoppas du får svar på det från fjällräven!
Ps. Packade precis min väska, imorrn bär det av mot sarek![]()
Okej då vet jag att det inte bara är min rygga som har hålen,väntar fortfarande på svar från Fjällräven
.
Jaså du ska till sarek ,härligt,längtar tillbaks dit
ha en bra tripp
/pelka
Okej då vet jag att det inte bara är min rygga som har hålen,väntar fortfarande på svar från Fjällräven
.
Jaså du ska till sarek ,härligt,längtar tillbaks dit.
ha en bra tripp
/pelka
Har du fått svar från Fjällräven än?
Resan gick bra och ryggan var super! Hade 29 kg i början av resan, då min kompis hade en väldigt liten väska så jag fick bära med t.ex tält och kök.
Tur att man har en så bra väska!
vi gick Ritsem - ruotesvagge - ovanför rapadalen - skierfe - saltoluokta .
Mycket bra premiärtur!
avslutad210712
Gäst
Såna hål har jag på båda Lundhags-säckarna som jag har. Finns inte på mina Osprey-säckar men det beror mest på att mellanbotten sitter fast på ett annat sätt på dem.
Är fullståndigt övertygad om att det inte är någon miss vid tillverkningen. Beror nog mest på hur man syr ihop säcken och dessutom på att de hålen knappast kan vara något problem.
Själv har jag slutat använda mellanbotten eftersom packningen blir så mycket bättre om man struntar i den "finessen" och snart åker de bort för alltid på alla mina säckar.
Är fullståndigt övertygad om att det inte är någon miss vid tillverkningen. Beror nog mest på hur man syr ihop säcken och dessutom på att de hålen knappast kan vara något problem.
Själv har jag slutat använda mellanbotten eftersom packningen blir så mycket bättre om man struntar i den "finessen" och snart åker de bort för alltid på alla mina säckar.
Liknande trådar
- Svar
- 0
- Visningar
- 895
- Svar
- 7
- Visningar
- 896
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar