foss vs singi

står i valet och kvalet angående haglöfs foss regnbyxor
eller fjällrävens singi byxa är det någon som har koll på dessa byxor. Är haglöfs värt sitt dyrare pris eller?
 
Singibyxan utbytt mot Haglöfs Limber pants

Jag är inte nöjd med mina Singibyxor. Jag köpte dem sommaren 2000 för 500 kr, och är inte hundra på att det fortfarande är samma modell även om det ser ut så på Fjällrävens site.

I alla fall: De jag har känns pösiga och fladdriga. Ballongvarning vid blåst. Byxvidden kombinerat med kardborreplaceringen vid benslutet gör kardborren funktionslös. Vid maximalt "åtspännt" så är byxan fortfarande så vid nere vid ankeln att den inte sitter åt det minsta. Nätfodret är inte heller nån hit, (det är de iofs inte ensamma om att använda), det tar bort det fina med längsgående benöppning. Hur jag än försökte ta på mig byxorna med kängorna kvar på fötterna (visserligen storlek 45) så fastnade jag i nätfodret. Helt öppet byxben till trots.

Om du funderar på dem, kolla noga på detaljerna jag beskrivit och pröva byxan innan du handlar !

Jag har Foss-jackan och är nöjd med den, om Foss-byxan liknar Limber det minsta så tror jag mer på den.

Niklas
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.