Forum kniv

Bladlägnd

• 150 mm

Röster: 31 28.2%
  • 100 mm

Röster: 44 40.0%
  • 80 mm

Röster: 35 31.8%

• Totala väljare
    110
Ordning i klassen

Ett litet tillägg.

Personligen anser jag att det är förhållandevis meningslöst att ta hänsyn till åsikter från medlemmar som vet med sig att de inte tänker köpa Forumkniven. Det känns mer som att dessa tänker röra om i grytan ;).

Av denna anledning skulle det därför vara på sin plats att åtminstone uttrycka sitt intresse, alternativt att redan nu tinga en kniv (eller båda).

~Paul~

Rätta mig om jag har fel, men alla som uttalat sig än har väl tingat åtminstonne en kniv (du har väl tingat nr: 01 i båda storlekarna). Eller vill du mota Olle i grind :)

BZ

Rätta mig om jag har fel, men alla som uttalat sig än har väl tingat åtminstonne en kniv (du har väl tingat nr: 01 i båda storlekarna). Eller vill du mota Olle i grind :)

BZ
Det var inte så jag menade. Jag är ju som sagt på den säkra sidan. Jag menar bara att det kan finnas folk som gillar att röra om i grytan och som vet med sig att de inte kommer att inhandla någon av dessa knivar, oavsett hur bra de än verkar vara.

~Paul~

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Det var inte så jag menade. Jag är ju som sagt på den säkra sidan. Jag menar bara att det kan finnas folk som gillar att röra om i grytan och som vet med sig att de inte kommer att inhandla någon av dessa knivar, oavsett hur bra de än verkar vara.

~Paul~

Okidoki
Seved du har väl koll på vilka som tingat. Övrigas kommentarer ignoreras helhjärtat :)

Ja jag har lyssnat på alla vad dom sagt och har jag tyckt att det var bra och flera har tyckt det var nåt dom ville ha så har jag försökt att få till det. Jo jag har antecknat alla som vill ha.
Jo endel vill bara förvirra jag har märkt det.

Seved

Det är klart att kniven (bladet) skall vara märkt så att det framgår att det är just Utsidans forumkniv. Jag skulle föredra en ganska liten och diskret märkning. dePauls bild var snajdig på alla vis, men gav mig lite vibbar av reklam-giveaway (sorry för sågningen dePaul, men här låter vi ju åsikterna flöda fritt).

Det är klart att kniven (bladet) skall vara märkt så att det framgår att det är just Utsidans forumkniv. Jag skulle föredra en ganska liten och diskret märkning. dePauls bild var snajdig på alla vis, men gav mig lite vibbar av reklam-giveaway (sorry för sågningen dePaul, men här låter vi ju åsikterna flöda fritt).
Du har förståss helt rätt. Min teckning var lite mer åt det flashiga hållet :).

~Paul~

Jo det är klart att den ska vara märk:)t. Frågan är bara hur. En liten logga och numret är nog bra.

Seved

Senast ändrad:
I märkningsfrågan

Knivbladet är definitivt vad som bör märkas, ev slidmärkning är en bonus men inte bör lägga för mycket energi/pengar på.

Bladet bör märkas längst der mot skaftet paralelt med ryggen, en diskret men tydlig märkning.

Personligen tycker jag att texten "utsidan" bör få stå tillbaka för användandet av endast kompassnålen som jag tycker är mycket snyggare. Nu ids jag inte göra en skiss men en kompassnål-logo till vänster och texten
"Utsidan-kniven
2010"
alternativt
"Forum-kiven
2010"

Båda textraderna bör inte tillsammans vara störe än kompassnålen.

Givetvis behöver man få klartecken från den som är upphovsman till utsidans logo innan man använder den på annt sätt än det där var avsedd för, vilket antagligen är begränsat till utsidans eget bruk.

Jag har inte tingat nån kniv (ännu) men ni får väl avgöra själva om mina råd oh tyckanden håller någon kvalitet eller om jag bara rör om i grytan

Men jag instämmer i att det definitivt bör bli ett par artiklar om kniven, dels en om det arbete som finns nerlagt i denna tråden och dels om (första) knivens mer materiella tillkomst. Hade varit roligt med en uppföljande artikel efter ett tag (nått eller ett par år) mer som en grundlig recension av kniven. Skulle kunna bli en fin "triptyk".

Fanken seved, vi har skapat något som vi inte kan kontrollera....

Ha ha ja det verkar så. Det är lite roligt att det finns intresse.

Ja det vore ju kul med lite uppföljning. Jag ska ta lite kort hur arbetet fortskrider och lägga ut.
Jag bad att få några bilder på utsidan och fick loggan till skickat på mailen. Så jag antar att det är alright, men jag ska ta kontakt igen å fråga.
Vad tror ni om att skriva UTSIDAN och sen loggan.

Seved

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips