Forum kniv

Bladlägnd

• 150 mm

Röster: 31 28.2%
  • 100 mm

Röster: 44 40.0%
  • 80 mm

Röster: 35 31.8%

• Totala väljare
    110
Seved, med tanke på att den här tråden nu är 40 sidor lång, vad sägs om att sammanfatta de två "forumknivarnas" egenskaper någonstans där man inte måste leta igenom femhundra inlägg för att hänga med?
Typ en utsidan-artikel eller så med skisser, stålsort, tänkt slipning etc för de två varianterna. (och kanske en lista på vilka som beställt?)

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Seved, på vilket sätt hade du tänkt dig märka knivarna med nummer och text? Med laser, gravering eller något annat?

Själva serienumret skulle kunna graveras på bladryggen, ungefär på samma sätt som Fällkniven AB gör. Den övriga texten kunde kanske kunna ser ut något åt det här hållet?

Utsidansforumknivlogo.jpg

~Paul~

Ja jag har funderat på det där. Märka bladryggen blir kanske inte så lätt med det tunna stålet. Jag har haft funderingar på att låte guldsmeden gravera in oo1 och S.H lägnst upp i hörnet på bladet. Det blir inte så djupt men snyggt och det blir ju inte så stor nötning däruppe. Jag har faktiskt gjort det på endel andra knivar.
Sen har jag tänkt att göra loggan och skriva utsidan på läderslidan. Sen tror jag att det ska gå att coata kydexslidorna.

Seved

1. Märka bladryggen blir kanske inte så lätt med det tunna stålet.

2. Jag har haft funderingar på att låte guldsmeden gravera in oo1 och S.H lägnst upp i hörnet på bladet.

3. Sen har jag tänkt att göra loggan och skriva utsidan på läderslidan. Sen tror jag att det ska gå att coata kydexslidorna.
1. Nej, det förståss.

2. Hm. Fast i det här fallet så tycker jag åtminstone att det borde framgå med tydlighet att det handlar om en Utsidan Forumkniv. Av den anledningen skulle åtminstone undertecknad vilja ha en mer tydlig logotype på bladet som uttrycker detta ;).

3. Om logon finns på kniven så torde det inte förekomma några krav på märkning av slidan också.

Alltså, saken är den att många ändrar, byter, tappar eller skapar egna slidor. Att därför endast märka slidan kommer i ett sådan scenario innebära att man helt tappar rötterna till Utsidankniven.

Bara några tankar ;).

~Paul~

1. Nej, det förståss.

2. Hm. Fast i det här fallet så tycker jag åtminstone att det borde framgå med tydlighet att det handlar om en Utsidan Forumkniv. Av den anledningen skulle åtminstone undertecknad vilja ha en mer tydlig logotype på bladet som uttrycker detta ;).

3. Om logon finns på kniven så torde det inte förekomma några krav på märkning av slidan också.

Alltså, saken är den att många ändrar, byter, tappar eller skapar egna slidor. Att därför endast märka slidan kommer i ett sådan scenario innebära att man helt tappar rötterna till Utsidankniven.

Bara några tankar ;).

~Paul~

2. Hm frågan är hur man skulle göra det. Jag har ju tänkt att köpa en etsnings apparat, men inte just nu. Dom går ju iaf till ca 2000:-

3. Nej där har du ju en poäng dels vill kanske några med tiden göra en egen slida och det kanke är mer praktiskt att märka kniven.

Seved

2. Hm frågan är hur man skulle göra det. Jag har ju tänkt att köpa en etsnings apparat, men inte just nu. Dom går ju iaf till ca 2000:-

3. Nej där har du ju en poäng dels vill kanske några med tiden göra en egen slida och det kanke är mer praktiskt att märka kniven.

Seved
Det är kanske återigen dags att låta andra medlemmar att uttala sig ;).

~Paul~

så lite som möjligt

En så ren kniv som möjlgt är min melodi. Men Utsidans logo med S.H och nummer i mindre stil... det vore väl ok på bladet. inget på slidan (eller S.H och nummer på nån undanskymd plats :)

BZ/

Ett litet tillägg.

Personligen anser jag att det är förhållandevis meningslöst att ta hänsyn till åsikter från medlemmar som vet med sig att de inte tänker köpa Forumkniven. Det känns mer som att dessa tänker röra om i grytan ;).

Av denna anledning skulle det därför vara på sin plats att åtminstone uttrycka sitt intresse, alternativt att redan nu tinga en kniv (eller båda).

~Paul~

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips